Létrehozva: 2017.02.28.

Érzelmeink révén próbál meg újabb bőrt lehúzni rólunk a Facebook!

Ez durva: a Facebook az érzelmi statisztikák birtokában belsõ algoritmusokkal célzott reklámcsomagokat állít össze nekünk. Így dönti el a médiamogul, mi jelenjen meg a hírfolyamunkban.

Szerző Gaál József

Kicsivel több mint egy évtizeden keresztül kizárólag like-olással fejezhettünk ki érzelmeinket a legnagyobb közösségi oldalon. A felhasználóknál azonban szépen lassan megjelent az igény, hogy ennél árnyaltabban reagálhassanak a bejegyzésekre, képekre, kommentárokra. A Facebook engedett a népakaratnak, és 5 új reakciógombot tett elérhetővé a felhasználóknak.

A tetszik mellett megjelent a szeretem, vicces, hűha, szomorú és a dühítő ikon.  

Persze a tech óriás nem jófejségből bővítette a lehetőségeket. A döntés mögött kőkemény üzleti érdekek húzódtak. Reakcióink alapján ugyanis egy úgynevezett érzelmi profilt állít össze mindenkiről a vállalat, és generál magának közvetetten profitot.

Az érzelmi statisztikákat felhasználva, belső algoritmusokkal célzott reklámcsomagokat állítanak össze nekünk - ezek jelennek meg a hírfolyamunkban. Tehát ha kutyás képekre rendületlenül ontjuk a szívecskéket, akkor ne csodálkozzunk, ha kutyamenhelyek kérik majd adónk egy százalékát saját felületünkön.

Továbbgyűrűznek a személyes adatok

Ráadásul az sem titok, hogy preferenciáink és személyes adataink nem maradnak kizárólagosan annál a vállalatnál, ahol generáltuk őket (pl.: Facebook, Twitter). Titkosszolgálatok és adatelemző cégek könnyen hozzájuk férnek, és amit találnak, adott esetben fel is használják, hogy minél több személyes információjuk legyenek rólunk.

Ez a gyakorlat nem ördögtől való és még csak törvényt sem sért. A digitális gigászok azóta gyűjtik az adatokat a felhasználóiktól, amióta léteznek. Hiszen az emberekről rendelkezésre álló hatalmas adatmennyiség (Big Data) adja ezeknek a cégeknek a valódi értékét.

Ennek ellenére sokakat zavarhat ez a gyakorlat, és joggal szeretnének védekezni ellene, anélkül hogy törölnék a felhasználói fiókjukat.

Így maradj "észrevétlen"

A közösségi médiából történő teljes kivonulásnál egy fokkal kevésbé drasztikus megoldást kínál a Go Rando nevű internet kiegészítő. Ennek a használatával a Facebookon kedvelésinkből véletlenszerűen generál reakciót a program. Tehát végeredményében, körülbelül minden érzelmi reakciót ugyanannyiszor használsz majd.

Így érzelmileg kiegyensúlyozott lesz a reakció statisztikád, komoly fejtörést okozva ezzel a mindent látó Nagy Testvérnek.

Szerző Gaál József

Ez is érdekelhet

origo.hu

Összeomlott a PSG, megint bukhatja a BL-álmát

origo.hu

Ukrajna bejelentette, elvesztette hadseregét

borsonline.hu

Tóth Gabi nem titkolja tovább: romokban van az élete

vg.hu

Olajat talált a Mol Magyarországon

ripost.hu

Nagy baj történt a Pilisben, ezekben a percekben mentenek

vg.hu

Súlyos beismerés a gyógyszergyártótól: vérrögöt okoz a Covid oltóanyaga

origo.hu

Elképesztően szexi pózban mutogatja testét Gelencsér Tímea - kép

lakaskultura.hu

Modern városi milliő a 13. kerületben: skandináv stílus, retróval fűszerezve

ripost.hu

Robban a karalábészezon: Mutatjuk a legfinomabb receptet

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

ripost.hu

Házasság első látásra: Egy év után vajon együtt van Enikő és Peti?

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

BIZARR

Ez durva: hátborzongató jóslattal állt elő az élő Nostradamus

BIZARR

Tényleg létezik a fáraók átka? Kiderült, mi áll a legenda hátterében

BIZARR

„Hirtelen megláttuk ezeket a fényeket” - Naplementében bukkant fel három UFO

BIZARR

Sokkoló pillanatok: maguktól mozogtak a ruhák a szekrényben

BIZARR

Sokkot kapott az apa: szellem akarta elragadni alvó kisfiát - Fotó

BIZARR

Rémisztő, mit talált a térképet böngészve: videón a felfedezés

BIZARR

„Az idegenek lilák és nem zöldek” – állítja egy új tanulmány

BIZARR

Figyelmeztet a jós: még ma megtörténik az elképzelhetetlen