DIÉTA

7 bombabiztos diétatipp, ami tényleg beindítja a fogyást

Annyi kudarcba fulladt próbálkozás után szeretnél végre tényleg lefogyni? Sokféle diéta ígér tuti megoldást, de hosszú távon nem mûködnek. Megmutatjuk azokat a tippeket, amelyekkel egészséges módon biztosíthatod be az eredményt, méghozzá viszonylag gyorsan.
címkék:
  • Szerző: Ripost

A legfontosabb az egyensúly és a változatosság

Az igazán jó diéták megfelelő arányban látják el a szervezetet a legfontosabb tápanyagokkal: fehérjékkel, szénhidrátokkal, zsiradékkal, vitaminokkal, ásványi anyagokkal és vízzel. Ha szeretnéd hosszú távon is megtartani az elért versenysúlyt, ne dőlj be az egyoldalú diétáknak, amelyek valamelyik tápanyagot tartósan megvonják a szervezetedtől, és csak egyhangú ételek fogyasztását engedélyezik. Kombinálj, tedd változatossá az étrendedet, egyél színesen és ízesen. A legjobb, ha minden fogyókúrás falat nagyon finom!

Mondj igent a zsiradékra

A zsiradékra nagy szüksége van az agyunknak, a szívünknek, az idegeinknek, a csontjainknak és az immunrendszerünknek – ráadásul nemcsak a telítetlen, hanem a telített zsírsavakra is. A szervezet is jobban tudja a zsiradékokat energiaként hasznosítani, mint a szénhidrátokat – ez utóbbiakkal nem is ajánlatos egész nap hintáztatni a vércukorszintünket, mert a fogyást is hátráltatja, és az inzulinrezisztencia szempontjából is veszélyeztetetté válunk általa. A zsiradékok, ésszerű mennyiségben fogyasztva valójában a barátaink.

Figyelj a szénhidrátokra

A szénhidrátok szempontjából a minőség a legfontosabb. A legjobb szénhidrátforrások a zöldségek. A gyümölcsökből, a gyökérzöldségekből, a teljes kiőrlésű gabonafélékből, a hüvelyesekből, valamint a diófélékből is érdemes kisebb mennyiséget fogyasztanunk. A burgonyából, kenyérből, fehér tésztából és rizsből, valamint a cukros édességekből azonban csak alkalomszerűen, és egész kis mennyiségeket egyél.

Legyen saját ritmusod

Van, aki napi három érkezéssel is beéri, mások jobban szeretik öt-hat étkezésre elosztani a napi adagot. Egyik sem rosszabb a másiknál, inkább azt kell kitapasztalnod, mi az a ritmus, ahol nem esik le a vércukorszinted, amire aztán a szervezeted éhségrohammal reagálna. Hallgass a saját testedre! A lényeg, hogy ne ragadj bele egy olyan sémába, amelyik nem neked való, és csak további stresszt hoz az életedbe. Inkább olyan ritmust alakíts ki, amelyet könnyedén tudsz követni, és akár előre is tudsz tervezni vele.

Mozogj minél többet

Mozogj ahol és amikor csak lehetséges: sétálj hazafelé élénk tempóban, kirándulj, sétáltasd meg a kutyát, menj a szabadba, amikor csak lehet.

Ne tervezz „csalónapokat”

Nincs semmi értelme azoknak a diétáknak, amelyek heti hat napon át teljes önmegtartóztatást követelnek, azután pedig egy napig mindent megengednek. Inkább legyen minden napodban egy pici adag kényeztetés.

Ha kell, szedj táplálékkiegészítőt

A legtöbb testsúlycsökkentő étrendkiegészítőre semmi szükség. Ám a króm és a magnézium valóban segíthet a vércukorszint egyenletesen tartásában és az éhségrohamok csökkentésében.

Ripost előfizetés banner

címkék:
Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?