ÉLETMÓDI

Így tudod valóban betartani újévi fogadalmaidat

Sokan és sok dolgot fogadnak meg az új év során. De hogyan lehet ezeket megvalósítani?

Az új év kezdetén a legtöbb ember tart egy kis számvetést, és kitűz valamilyen célt maga elé. Idővel azonban könnyen le lehet téri erről az útról még akkor is, ha valóban komolyan gondoltuk. De mégis hogyan lehetne betartani, amit elhatároztunk?

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Reális, de kihívást jelentő célok

Olyasmit jelölj ki, ami valóban elérhető, bár rejlik benne kihívás. Ha például fogyni szeretnél, akkor sokkal jobban jársz a havi 2 kiló mínusz kitűzésével, mint azzal, ha elhatározod, hogy tavaszra 3 ruhaméretet fogysz. Amiatt fontos ez leginkább, mert sokan a sikerélmény hiánya miatt szokták feladni, amit megfogadtak.

Ne legyen túl sok

Ember legyen a talpán, aki egyszerre tudja letenni a cigit, a cukros ételeket, edzőterembe járni, és hirtelen minden nap reggel 5-kor kelni a korábbi 7 óra helyett. Ha mindent egyszerre szeretnél, akkor szinte sokkot fog kapni az agyad, a lelked és a tested is, és rövid idő alatt pánikszerűen megálljt fog parancsolni. Lépésről-lépésre haladj inkább! Csak akkor kezdj bele az új feladatba, amikor már elérted ez előzőt. Miért kellene mindent egyszerre akarni? Rómát sem egyetlen nap alatt építették...

Konkrét, mérhető cél

Minél konkrétabban fogalmazol, annál könnyebb lesz tartani magadat hozzá. „Idén lefogyok”. „Idén egészségesebben élek”. Ezek szép gondolatok, csak éppen így nem tudod kontrollálni a folyamatot.Jobb, ha konkrétan eldöntöd, milyen tempóban – mennyit és mennyi idő alatt fogsz fogyni! Ha egészségesebben szeretnél élni, írd össze, milyen módon szeretnéd ezt elérni. Például hogy minden nap eszel zöldséget, és hetente két alkalommal sportolni fogsz. Minden egyes állomást kis sikerekként tudsz elkönyvelni, amikor pedig teljesíted őket, önmagad elismerése és dicsérete tovább fog tartani a kijelölt úton.

fotók:123rf

Kezdd, amikor készen állsz rá

Fölösleges görcsösen ragaszkodni egy dátumhoz. Miért lenne gond, ha január eleje helyett mondjuk március közepén fognál neki a diétának? Nyugodtan adj magadnak egy kis felkészülési időt a karácsonyi pihenés és a munkába állás időszaka után. Ha pedig úgy érzed, hogy a tél nagyon nem a te évszakod, akkor időzítsd későbbre a kezdést. Tavasszal viszont vágj bele valóban!

Akaraterő

Nagyon hasznos és fontos a motiváció, de a legfontosabb az akaraterő. Igazából szinte senki nem szeret reggel 1/2 6-kor kelni. Főleg nem azért, hogy még tornázzon egyet. De ha felkelsz és tornázol, mert rászántad magad, akkor isteni érzés lesz a büszkeség, amely utána eltölt.

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?