ÉLETMÓDI

Lehet-e védekezni az időjárási frontok ellen? Lehet

Mivel jár a melegfronti és mivel a hidegfronti hatás? Hogy védekezhetünk ellene?
címkék:
  • Szerző: Ripost

 

Magyarországon viszonylag gyakran, átlagosan 4-6 naponként, évente körülbelül 100 alkalommal változik a beáramló levegő hőmérséklete. A hideg és meleg légtömegek határán kialakuló légköri képződményt nevezzük frontnak. Ilyenkor, tavasszal különösen nehezen viseljük a hatásait. Akiket a heves légköri változások nagyon megviselnek, azokat frontbetegeknek hívjuk, a lakosság 30 százaléka tartozik ide. A mértéke kortól, nemtől, egészségi állapottól, életmódtól függ. Idősekre, csecsemőkre, beteg vagy gyenge immunrendszerű emberekre erősebben hat, a nőket jobban megviseli.

 

Hidegfront: A hideg levegő beáramlása a szimpatikus idegrendszerre hat, és csak az érkezése után kezdjük érezni a hatását. Az emelkedő légnyomás ízületi fájdalmakat, reumás panaszokat, görcsöket, szívrohamot, koraszülést okozhat.

Melegfront: a paraszimpatikus idegrendszerre hat, a kialakulása előtt órákkal, de akár 2 nappal korábban már érzékelhetjük a kellemetlen jeleket. A csökkenő légnyomás miatt vérnyomáscsökkenést, pulzusszám emelkedést, migrénes rohamokat, fáradékonyságot, gyors kimerülést, depressziós tüneteket tapasztalhatunk.

Mindkettő okozhat: koncentrációs- és alvászavarok, ingerlékenység, levertség, lelassult reflexek, fejfájás.

Mivel lehet segíteni?

  1. Háttérbetegség felismerése: A front azokat a tüneteket erősíti, amelyek egyébként is jelen vannak. Ne a bajok okozójaként, hanem kiváltójaként tekintsünk rá. Járjunk utána, mi áll annak a jelenségnek a hátterében, amit front idején érzünk, és keressük a gyógyulás módját.
  2. Életmódváltás: Friss, értékes ételeket együnk, sok zöldséget, gyümölcsöt, változatos gabonákat. Csökkentsük az alkoholfogyasztást és a dohányzást. Sportoljunk és tartózkodjunk sokat szabad levegőn. Jó hatással lehet a rendszeres szaunázás.
  3. Masszázs: Ha a melegfrontra vagyunk érzékeny, iktassunk be rendszeres időközönként keringésserkentő masszázst. A hidegfrontra érzékenyek, akikre reumatikus fájdalmakkal tör a front, az olajos masszázst válasszák.
  4. Fejfájás ellen: Ne feledkezzünk meg a napi 2-3 liter folyadék ivásáról. Csökkentsük a stresszt, jógázunk. Legyen mindig nálunk citromfüves gyógytea, azt kortyoljuk nyugtatóként.

 

címkék:
Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?