ÉLETMÓDI

Min múlhat a fogyókúra sikere?

Minden évben emberek ezrei fogadják meg év közben, év elején, hogy megszabadulnak néhány kilótól. Azután diétázni, sportolni kezdenek, de mégsem mozdul meg igazán a mérleg nyelve. Vajon hol lehet a hiba? Ezek az apróságnak látszó tévedések súlyos kilókat jelenthetnek!
címkék:
  • Szerző: RIPOST

 

Túlságosan a mérlegre összpontosítunk

Az egészséges táplálkozás és a rendszeres sport első eredményei nem feltétlenül a mérlegen jelentkeznek. Lehet, hogy csak azt vesszük észre, hogy energikusabbak vagyunk, formásabb az alakunk. A leolvadó kilók csak ez után jelentkeznek. A centiket is figyeljük, ne csak a kilókat!

Túl szigorúak vagyunk

Ha azt tűzzük ki célul, hogy soha többé nem eszünk édességet, szinte biztos a kudarc, hiszen erre senki nem képes. Ha a hét bizonyos napjain megengedünk magunknak egy-egy falatot, és azt képesek vagyunk lelkiismeret-furdalás nélkül élvezni, sokkal messzebbre jutunk.

Éhezünk

Étkezéseket kihagyni nem jó ötlet, hiszen mire ételhez jutunk, olyan éhes leszünk, hogy aligha tudjuk majd kontrollálni, mennyit eszünk. A legjobb, ha rendszeres időközönként, kis mennyiségű táplálékot fogyasztunk.

Azonnal felforgatjuk az életünket

Ne akarjunk egyszerre leszokni a túlzott szénhidrátfogyasztásról és hetente ötször edzeni. Kezdjünk inkább hosszútávon is fenntartható, apró változtatásokkal, például szokjunk át egy kevésbé hizlaló salátaöntetre, vagy tervezzünk be heti két edzést. Nem két hét alatt kell leadni a felesleget, adjunk magunknak legalább egy évet. Ráadásul nem dől össze a világ, ha megeszünk egy kocka csokit.

Kevés rostot fogyasztunk

A rostok segítik az emésztőrendszer működését, és teltségérzettel is megajándékoznak. Vegyünk fel az étrendünkbe minél több héjastul fogyasztott gyümölcsöt, teljes kiőrlésű pékárut, és gyümölcslé helyett is inkább az egész gyümölcsöt együk meg.

Túl sok diétás ételt eszünk

A diétás étel nem azt jelenti, hogy óriási adagokat ehetünk meg belőle. A cukormentes élelmiszerekben gyakran túl sok a zsír, és fordítva, épp ezért a diétás címke nem mindig jelent valóban fogyókúrásat. Inkább együnk rendes ételt, kisebb adagokban.

Nem dicsérjük magunkat

A motiváció fenntartásában nagyon fontos, hogy elismerjük az eredményeinket. Minden apró változást ünnepeljünk meg bátran – csak ne édességgel jutalmazzuk magunkat.

Nem stabil a lelkivilágunk

Ha jutalomnak tekintjük az ételt, vagy a stresszt oldunk vele úgy bizony nehéz fogyni. Egyik sem jó ötlet, sokkal egészségesebb, ha az érzelmeinket nem evéssel kezeljük. Ha stresszes az életünk, inkább menjünk el sportolni egy kicsit.

+ 2 ok

AZ OK: MAGÁNY

Az étkezés mindig vigaszt nyúlt, mikor egyedül érezzük magunkat. Ám a jó érzés csak addig tart, amíg el nem fogy a nassolni való.

Mi a megoldás? Próbálj ki önismereti gyakorlatokat, mert sokat segíthetnek! Jegyezd fel a jó tulajdonságaidat, és tudatosítsd magában, hogy egy szeretetre méltó ember vagy, akivel jóban lenni ajándék. A magányosság a kapcsolati – és nem csak párkapcsolati! – problémákra vezethető vissza. Előfordulhat például, hogy annyira el vagy foglalva a saját életeddel, hogy másoknak már nem is hagysz helyet benne. Gondolkodj el azon, hogy kinek esne jól, ha felhívnád, vagy kin segíthetnél, akár társadalmi munkában is.

AZ OK: AZ ÉTEL MINT JUTALOM

Már gyerekkorodban hozzászoktál ahhoz, hogy ha szép eredményt érsz el, édességgel jutalmaznak. Így, ha felnőttként dicséretet kapsz, jól teljesítesz a munkájában vagy keményen végigdolgozod a napot, este finom, de nem igazán alakkímélő nasikkal ajándékozod meg magad.

Mi a megoldás? Cseréld le az ehető jutalmakat másra! Koncentrálj arra, mi az, ami a testednek és a lelkednek egyaránt jót tesz. Egy izgalmas könyv? Egy forró fürdő? Egy csésze illatosan gőzölgő gyümölcstea? Jutalmazd meg magad valami ilyesmivel!

 

 

 

 

címkék:
Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?