ÉLETMÓDI

Kultikus Trabantot fotóztak Budapesten, a 7. kerületben

Egyre kevesebbet látni a jó öreg kétüteműből az utakon, ez a példány azonban kitűnik mind közül. A Trabantot az esti forgalomban kapta le szemfüles olvasónk.
címkék:
  • Szerző: D.K.

A koszos-szürke Trabantot a legsűrűbb dzsungelben, a Keleti pályaudvar környékén fotózták le, az egyik mellékutcában várakozott rövid ideig. A kelet-német papírjaguár – ahogy annak idején sokan hívták ezt a primitív, de szerethető konstrukciót – az oldalán viselte azt a jegyet, amitől igazán különlegesnek mondható. A kocsi egyik ajtaján ugyanis egy Skála logó látható. Talán sokan emlékeznek arra, hogy annak idején a Skála áruház autós nyereményjátékkal kedveskedett vásárlóinak, s az egyik fődíj épp egy Trabant volt. Talán épp ez a példány...

EZEKET OLVASTAD MÁR?

 

Ha jobban megnézzük a fotót, még egy érdekességet láthatunk ezen a 601S típusmodellen. Teteje ugyanis nem lemezzel borított, mint normál esetben, hanem elhúzható vászontetővel záródik. Nem kérdés, hogy tulajdonosa igencsak szeretheti ezt a Trabantot, ha már ilyen komoly átalakítást végzett rajta – ragaszkodását nagyon is megértjük. Tegyük hozzá, ez a Trabi tényleg meg lehet becsülve, hiszen nagyon rendben van, mindene tip-top és tiszta. Feltételezzük, a tulaj azt is megszokta, hogy autóját sokan megbámulják – a fotót beküldő olvasónk legalábbis arról számolt be, hogy a Trabantot vezető fiatalember mosolygott rá és egyáltalán nem tiltakozott, amikor készült a fotó.

Trabanton szállni élvezet…

1954 elején az NDK-ban pártutasítás született egy olcsó, kis tömegű, alacsony fogyasztású gépkocsi fejlesztésére. A Trabant P50 első példánya 1957. november 7-én, A Nagy Októberi Szocialista Forradalom 40. évfordulóján gurult le a futószalagról. Maga a név is szovjet ihletésű, a néhány héttel korábban fellőtt első szputnyik (azaz útitárs) nevét fordították németre. Milyen érdekes kis háttérinfó ez a Szputnyik-V koronavírus vakcinához! De térjünk csak vissza az ős-Trabira! Kétütemű motorja vízhűtéses, 690 köbcentis és 18 lóerős volt. Karosszériáját az előírt súlykorlátozás miatt gyapothulladékból és fenolból készített műanyagból, duroplastból gyártották. Az utastér padlózata fából készült.

 

 

címkék:
Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?