Létrehozva: 2018.10.04.

Mobilra költöznek a reklámújságok

Minden család havonta több mint 2 kiló, évente 26 kilónyi áruházi reklámújságot kap a postaládájába! Van, aki utálja, van, aki szereti ezt, de az biztos, hogy ez nagyon környezetszennyezõ. Ezért is akarja a kormány jelentõs díjemeléssel visszaszorítani a környezetet terhelõ, sok ezer tonnányi papírhulladékot jelentõ akciós újságokat január 1-jétõl. Bár a cégek hallgatnak, csendes lépéseik beszédesek: egyre többen fejlesztenek mobilalkalmazást reklámújsággal.

Komoly változás a láthatáron: 2019. január 1-jétől a jelenlegi kilónkénti 84 forintos környezetvédelmi termékdíjat 304 forintra emelné a kormány, ettől pedig, akárcsak a nejlonzacskók visszaszorításával, jelentős környezetvédelmi és vásárlási változás várható.

 

A lapozás illúzióját is megadják a neten

Számos áruházláncot megkérdeztünk, mit terveznek a várható rendelet kapcsán. Hagynak mindent a régiben, a plusz költséget pedig a hirdetőkre és a vásárlókra hárítják? Csökkentik a jelenlegi reklámújság méretét? Ritkítják a megjelenést? Átváltanak magazinra, melyre nem vonatkozik a környezetvédelmi termékdíj, ám a kiadvány több mint felét tartalomnak kell megtöltenie, nem pedig hirdetéseknek? Postaláda helyett e-mailfiókba, a honlapjukra vagy saját mobil alkalmazásban továbbítják a korábbi, papír alapú reklámújságot? Ám hiába kerestünk meg mintegy fél tucat áruházláncot, egyelőre egyikük sem kívánt nyilatkozni.

Ugyanakkor egyre több reklámújság-portál található az interneten, ahol rengeteg kiadvány kényelmesen áttekinthető. Van, ahol még a lapozás látványának és hangjának illúziója is megvan! Ráadásul egyre több cég fejleszt saját mobilalkalmazást reklámújsággal, bevásárló listával, áruházkeresővel, illetve házhoz szállítási lehetőséggel.

 

Személyre szabott e-reklámújságoké a jövő

Béres Szilárd kommunikációs szakember szerint elkerülhetetlen a változás, mellyel mindenki csak nyer.

„A reklámújságok hatékonysága jelentősen csökkent az elmúlt években. Rengeteg a szemétben landol, sok helyen már nem lehet a postaládába dobni, és a cégeknek sincs konkrét adata arról, hány emberhez is jutnak el így. A várható környezetvédelmi termékdíj-emelés egyik logikus velejárója, hogy sok cég kevesebbet nyomtat és csak az áruházaiba tesz majd ki reklámújságot, a postaládákba nem. Az így felszabaduló pénzből pedig saját internetes alkalmazásra, boltra költhet” – magyarázza a szakember.

Hamarosan olyan elektronikus reklámújságok készülhetnek, melyekről, az általunk önkéntesen megadott adatok alapján úgy érezhetjük, kifejezetten nekünk készülnek!

 

A nemünknek és az életkorunknak megfelelő színvilág és betűtípus, illetve a személyes hangvétel mellett olyan hirdetéseket, akciókat kapunk, amelyek valóban érdekelnek, érdekelhetnek bennünket, nekünk szólnak. Pont, mint a békebeli hentes, aki név szerint ismerte a vevőit és tudta, ki, mit szeret, kinek mit érdemes ajánlania. S ahogy a lépcsőházban összefutó két háziasszony arról beszélget, ki mit vett és mit készít belőle, ugyanúgy lehetőség lesz gombnyomással megosztani ismerőseinkkel a legjobb ajánlatokat, melyeket kommentálhatunk is. Ráadásul születésnapi vagy névnapi ajándékokat, extra kedvezményeket, kuponokat is kaphatunk a cégektől, így még inkább fontos, megbecsült vevőjüknek érezhetjük magunkat – példálózik a szakember, aki szerint a technológia arra is képes, hogy akkor kapjuk meg a nekünk szánt elektronikus reklámújságot, amikor leginkább van időnk megnézni.

 

Megosztja az embereket a várható változás

Sokan szeretik a reklámújságokat, bejelölik, mit akarnak megvenni, s azzal indulnak vásárolni. Ám szép számmal vannak, akik egyáltalán nem vagy csak módjával kérnek reklámújságot, mert csak egy-két boltba járnak vásárolni.

Imre Zsuzsanna: „Örülnék, ha nem lennének, rengeteget dobálnak be. Nagyon sok szemetet kapunk, kéretlenül. Ha valakit érdekelnek az akciók, megnézi a boltban, ahol úgy is kiírják, hogy mi akciós. Az üzletek elé is van rakva a szórólap, az is bőven elegendő lenne.”

Kajáti Ágnes: „Nagyon sok reklámújságot kapunk, s nagy része felesleges. Jó megoldásnak találnám, ha bizonyos helyekre kihelyeznének akciós újságokat és az venné el onnan, akit ténylegesen érdekel, így a többség nem kapna egy csomó papírhulladékot.”

Seres Béla: „Nekem számít, hogy mi akciós, mindig megnézem az akciós újságokat. Ha teljesen megszűnik a papír alapú, akkor hiányozni fog.”

Ez is érdekelhet

origo.hu

Elképesztő bejelentés: új szerződést kötött Szoboszlai Dominik

origo.hu

Brutális friss képeken az orosz-ukrán háborús pokol

borsonline.hu

„Szívszaggató volt ott állni” – három pici gyermeke énekelt László sírjánál, akiért egy ország fogott össze

hirtv.hu

Bayer Zsolt: Gazember a családban

metropol.hu

Próbáld ki tudásod és érettségizz velünk!

origo.hu

Bugyiban vitte el a zokogó, őrjöngő Britney Spearst a mentő a luxusszállodából

mindmegette.hu

Figyelmeztet a szakember: nem mindig jó döntés air fryerben sütni-főzni

ripost.hu

A kutatók elsápadtak attól, ami a Vörös bolygóról előkerült

ripost.hu

Vége: Elbúcsúzott Jákob Zoli, ennyi volt

ripost.hu

Patai Anna végre elárulta születendő kisbabája nevét

travelo.hu

A természet és a történelem csodája Horvátországban (hirdetés)

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

INSIDER

Magyar Péter egyértelműen a baloldal mellé állt

INSIDER

„A rémálmom vált valóra” - Nyoma veszett az eltűntkereső Laci gyermekkori barátjának

INSIDER

Az intézkedő rendőr szerint Magyar Péter autós ámokfutásba kezdett, de végig agresszív, fenyegető és megfélemlítő volt

INSIDER

Látványos számok mutatják, mennyit változott az életünk 2010 óta

INSIDER

Visszatért a halálból a zalaegerszegi családapa: álmában jött rá, ki segített neki

INSIDER

Szentkirályi Alexandra: Már a Szomszédoknak is elegük van

INSIDER

Egy kétéves kislányt zártak az autóba Nyíregyházán, eszméletlenül húzták ki

INSIDER

Az orvosok szörnyű jóslata: 9 évet él már csak a hetedik osztályos Krisztián