Létrehozva: 2020.01.15.

Ezért szerezte vissza 30 év után nagyapja imádott Trabantját a magyar fiú

Ez is csak az internet korában sikerülhetett! Tyerjánszki Tamás a közösségimédia-használók segítségével derítette ki, kihez került elhunyt nagypapája szeretett Trabantja. Végül a kocsi ötödik tulajdonosától sikerült visszavásárolnia a kocsit, és azt tervezi, hogy néhány kisebb javítás után maga fogja használni.

Egy hét – csak ennyi kellett, hogy a Faceook különböző csoportjaiban kérdezősködve és kutatva előkerüljön egy rég eladott, 30 éves Trabant. Az autóhoz nosztalgikus érzelmek fűzik Tyerjánszki Tamást.

„1990-ben, újonnan vásárolta ezt az autót a nagypapám és a nagymamám. Öt évet vártak rá, és amikor átvették, máris leadták az igényüket egy újabb Trabantra. Abban az időben ugyanis nem lehetett csak úgy besétálni a kereskedésbe és venni egy új autót, várni kellett rá. Nagyon szerették ezt a márkát, az egyik legolcsóbb volt, ugyanakkor megbízható és jól pakolható. Már ezelőtt is Trabantjuk volt” – mesélte Tyerjánszki Tamás.

Fotó: Tyerjánszki Tamás

Én is többször utaztam vele gyermekkoromban. Emlékszem, a bátyámmal nyarakat töltöttünk a nagyszülőknél, és mindig ezzel az autóval jártunk mindenfelé. Most, miután visszavásároltam, be is ültem a hátsó ülésre a régi időket felidézve, és mit mondjak, sokkal nagyobbra emlékeztem!”

A kocsi sokáig a családban maradt. Amikor már a nagypapa nem vezetett, a testvére fia vette át, és használta éveken át. Öt évvel ezelőtt azonban eladta a legendás járművet.

„A nagypapám két éve halt meg, és a mai napig nagyon fájó a hiánya. Sok mindent örököltem tőle, például a gépek szeretetét. Ő szerelő volt, én gépészmérnök lettem. Mind a ketten bolondulunk a régi kocsikért, én el is végeztem egy veterán gépjármű restaurátori képzést az Óbudai Egyetemen” – tette hozzá Tamás. – Innen jött az ötlet, hogy meg kellene keresni a nagypapa régi autóját, hátha lehet kezdeni vele valamit. A rendszám alapján még forgalomban volt, azonban ki kellett deríteni, hol használják”.

Fotó: Tyerjánszki Tamás

Erre volt jó a Facebook. Tamás belépett különböző csoportokba, és lépésről lépésre, eladásról eladásra követte az autó útját. A Trabantnak összesen öt gazdája volt, az ötödiktől sikerült a fiatalembernek visszavásárolnia.

„Egy gyűjtőhöz került, aki fel akarta újítani. A kocsin azonban sajnos – vagy inkább az én szerencsémre – sok volt a javítanivaló, így azt mondta, már kicsit meg is bánta a vételt. Amikor sikerült elérnem telefonon, nem kerteltem, rögtön elmondtam, mit szeretnék. Ő is őszinte volt: közölte, mennyit költött rá, és mennyit szeretne kapni érte. Nem használta ki, hogy érzelmileg kötődöm az autóhoz, tisztességes árat kért érte – magyarázta a férfi.

Fotó: Tyerjánszki Tamás

Nemrég sikerült elhoznom az autót, és elvittem a nagymamám kunszentmártoni házához. Ott le is fotóztam a nagyimat a kocsival, épp ugyanúgy a bejáróban, mint harminc évvel ezelőtt, amikor átvették. A Trabant jó állapotban van, az előző tulaj szépen felújította, ugyanakkor megmaradt a bácsis patinája. Az a tervem, hogy még tavasszal megszerelek rajta egy-két apróságot, majd használatba veszem. Rendes autóként fogok közlekedni vele, főként kisebb utakra, de időnként majd hosszabbakra is. Most is egy hasonló, négyütemű Trabanttal járok, nem tudom, annak mi lesz a sorsa. Jó kis megbízható autók ezek, napi használatra találták ki őket régen, és megy ez nekik most is!

Fotó: Tyerjánszki Tamás

Kultikus autómárka

A Kelet-Németországban gyártott Trabant a legelterjedtebb autó volt az NDK-ban, és a többi szocialista országba, így Magyarországra is sokat exportáltak belőle. A többi márkához képest valamivel kevesebbet kellett várni rá, és az ára is kedvező volt. Az első Trabant 1957 november 7-én gurult le a futószalagról, az utolsó 1991. április 30-án, összesen 3,1 millió autót gyártottak 34 év alatt. Neve az első szovjet műhold, a Szputnyik-1 német megfelelőjéből származik. Legismertebb a Trabant 601-es, ami 26 lóerős, 594,5 köbcentis. Ára ma korától, állapotától és futásteljesítményétől függően 100 ezer és 2 millió forint között mozog.

Magyarországon több Trabant egyesület is van, és évente szerveznek a márkatársak számára találkozókat. Magyarországon körülbelül 6-7 ezer Trabant járja az utakat. Miután rendkívül környezetszennyező a kétütemű motor, 2020-tól már csak azok az autók vehetnek részt a közlekedésben, amelyeket veterán autónak minősítenek.

 

Ez is érdekelhet

origo.hu

Ezt sokan várták: visszatér Magyarországra az egyik kedvenc divatáruházlánc

origo.hu

Ukrajna bejelentette, elvesztette hadseregét

borsonline.hu

Tóth Gabi nem titkolja tovább: romokban van az élete

vg.hu

Olajat talált a Mol Magyarországon

vg.hu

Óriási bejelentés van készülőben: új autógyár épülhet Magyarországon

origo.hu

Elképesztően szexi pózban mutogatja testét Gelencsér Tímea - kép

mindmegette.hu

Ma ünnepli születésnapját Borbás Marcsi: legjobb receptjeivel köszöntjük

ripost.hu

Robban a karalábészezon: Mutatjuk a legfinomabb receptet

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

ripost.hu

Nagy baj történt a Pilisben, ezekben a percekben mentenek

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

INSIDER

Az intézkedő rendőr szerint Magyar Péter autós ámokfutásba kezdett, de végig agresszív, fenyegető és megfélemlítő volt

INSIDER

Látványos számok mutatják, mennyit változott az életünk 2010 óta

INSIDER

Itt a friss jelentés: továbbra is gátlástalanul hamisítják a mézet!

INSIDER

Kiderült az igazság: Karácsony ígéreteinek kétharmada nem teljesült

INSIDER

Orbán Viktor: A háború és a béke közötti választóvonalon állunk

INSIDER

„Szemét, iszonyú bűz, és patkányok mindenhol” - 10 éve küzd szomszédjával Zelka

INSIDER

Neked menne? Ez a teszt tuti, hogy megizzaszt!

INSIDER

Szentkirályi Alexandra a felújított Városligetben piknikezett a budapesti fiatalokkal