Létrehozva: 2020.12.11.

Egyedülálló magyar innováció! Nagy segítség lehet a mindennapokban

Két magyar cég készített egy olyan ingyenes alkalmazást, amellyel bárki napra és órára lebontva megnézheti, mikor, mekkora a látogatottság a budapesti és a Pest megyei bevásárlóközpontokban, hipermarketekben és bevásárlóparkokban. Így csökkenthető a zsúfoltság, s ezzel a fertőzésveszély.

A magyar applikáció segítségével bárki kiválaszthatja, mikor menjen vásárolni egy adott helyre, vagy hova érdemes mennie egy adott időpontban. A koronavírus-járvány idején az emberélet megóvása az első, azonban a magyar családok megélhetésének biztosításához működésben kell tartani a gazdaságot is. Ilyen nehéz helyzetben különösen sokat segíthetnek a magyar innovációk – mondta az applikáció bemutatójához kapcsolódóan György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára annak kapcsán, hogy két hazai cég egy ingyenesen használható, online platformon tette közzé a budapesti és Pest megyei plázák, hipermarketek és bevásárlóparkok látogatottsági adatait.

Fotó: Máté Krisztián / Ripost

A plázák zsúfoltságát mutató LocSight szolgáltatás rávilágít arra, hogy az adatalapú innovációnak nemcsak az ország versenyképességében, de az emberek mindennapi életének megóvásában is nagy jelentősége van. Az alkalmazás segítségével az állampolgárok fontos információkhoz juthatnak, amelyek az egészségük megóvását is szolgálja, így a járvány megfékezésében is fontos szerepet kap. Emellett a vállalkozások biztonságosabb működése hozzájárul a munkahelyek megőrzéséhez.

A jelen pillanatban Európában egyedülálló kereskedelmi térinformatikai szolgáltatás mobiltelefonról is használható, felülete egyszerű mindössze ki kell választani a kereskedelmi egységet. Az ekkor megjelenő, naponta frissülő táblázat színezése megmutatja, hogy a hét egyes napjain és óráiban mekkora az adott bevásárlóközpont forgalma. Az alkalmazással bárki megtervezheti vásárlása időpontját, elkerülve a legzsúfoltabb órákat. Ha csak egy adott időpont felel meg a vásárlásra, megkereshető az a bevásárlóközpont, amely a vásárlóhoz közel van és a legkevésbé zsúfolt az adott időszakban. A felület használatával így lerövidíthető az adott áruházban töltött idő és jelentősen csökkenthető a koronavírus-fertőzés kockázata is – írja az MTI.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Kiderült, miért balhézott össze a liverpooli Szalah és Klopp

origo.hu

Ukrajna bejelentette, elvesztette hadseregét

borsonline.hu

Benkő Péter is megszólalt a Thália Színházban történtekről

ripost.hu

Most jött a hír: nem tudták megmenteni, elhunyt a világbajnok sportoló

origo.hu

Ez a fiatal énekesnő csalta hónapokig a vőlegényét Marics Petivel

ripost.hu

Ezt az egyszerű lépést soha ne felejtsd el, hogy isteni ropogós legyen a rántott hús

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

ripost.hu

3 csillagjegynek májusban furcsa üzenetet küld az őrangyala

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

INSIDER

Az intézkedő rendőr szerint Magyar Péter autós ámokfutásba kezdett, de végig agresszív, fenyegető és megfélemlítő volt

INSIDER

Látványos számok mutatják, mennyit változott az életünk 2010 óta

INSIDER

Itt a friss jelentés: továbbra is gátlástalanul hamisítják a mézet!

INSIDER

Kiderült az igazság: Karácsony ígéreteinek kétharmada nem teljesült

INSIDER

Orbán Viktor: A háború és a béke közötti választóvonalon állunk

INSIDER

„Szemét, iszonyú bűz, és patkányok mindenhol” - 10 éve küzd szomszédjával Zelka

INSIDER

Neked menne? Ez a teszt tuti, hogy megizzaszt!

INSIDER

Szentkirályi Alexandra a felújított Városligetben piknikezett a budapesti fiatalokkal