Orbán Viktor: Amíg nemzeti kormány van, Magyarország nem lép háborúba!

POLITIK
Létrehozva: 2017.11.19.

Emlékszel még ezekre a közlekedési szabályokra? Sok tízezret bukhatsz miattuk

A közlekedési szabályok ismerete nem csak a biztonságunk miatt fontos. Baleseteket és bírságokat kerülhetünk el, ha tudjuk, mit szabad és mit nem!

A sikeres KRESZ-vizsgát követően a legtöbben már a vezetéstechnikájuk csiszolásán fáradoznak, hogy minél simábban szerezzék meg a jogosítványt.

Azután már minden rutinból megy, vagy épp nem megy.

Vannak szabályok, amiket egyszerűen elfelejt az ember a vezetéssel töltött évek során, de olyanok is, amikről még csak nem is hallott.

Összegyűjtöttünk tíz ilyen, kevésbé ismert közúti szabályt!

A duda használata

A legtöbb sofőrnek rémlik a szabály, hogy mindössze két esetben lehet a dudát használni: csak balesetveszély esetén, a baleset megelőzése érdekében, valamint akkor, ha – lakott területen kívül – előzni akarunk. Tehát, ha csak nem autót vagy balesetet előzünk meg, ne használjuk a dudát!

A távolsági fény, fénykürt használata

Villogni és reflektort használni csak akkor lehet, ha ezzel másokat nem vakítunk el! Ha lakott területre érve felkapcsolva hagyjuk a reflektort, fizethetünk. De akkor is, ha lakott területen kívül nem kapcsoljuk le, ha jön velünk szembe valaki.

Az autópályán rávilloghatunk az előttünk haladóra, hogy húzódjon le, de csak ha ezzel nem vakítjuk el a többi autóst.

Ugyanúgy 15-30.000 Ft-os bírságot kockáztatunk azzal, ha a bevett szokás szerint előre jelezzük a traffipaxot a szembejövőknek. Ezzel alapvetően semmilyen szabályt vagy törvényt nem sértünk ugyan, mivel nem akadályozzuk, vagy befolyásoljuk a hatósági ellenőrzést, viszont, ha a rendőr úgy ítéli meg, hogy a villogással zavarjuk a másik autóst, megbírságolhat minket a helyszínen.

Az elsőbbség és a zebra

Tény, hogy a „kijelölt gyalogos-átkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni”. Ahogy az is, hogy nem minden esetben! Ha például szorosan mögöttünk jön egy autó, de látjuk, hogy valaki áll a zebránál, nem kell pánikszerűen a fékre lépni, nehogy koccanás legyen belőle!

A gyalogos pedig "az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.”

A telefon és a GPS használata vezetés közben

Azt a legtöbb sofőr tudja, hogy vezetés közben tilos telefonálni, sms-ezni! Azt viszont valószínűleg alig páran tudják, hogy a dugóban és a piros lámpánál állás kivétel ez alól, de csak az autósoknak! Biciklis, motoros álló helyzetben sem telefonálhat, ha mégis, 5-50.000 Ft-ra büntethetik.

Autópályán utánfutóval

Utánfutót húzó autóval autópályán maximum 80 km/órával lehet közlekedni. Ellenkező esetben 60.000 forinttal leszünk szegényebbek. A teherszállításra kialakított tricikli kivételével lakott területen kívül sem mehetünk így 90-nel, mindössze 70-nel.

Nyitott csomagtartó

Tévhit, hogy elég, ha lekötjük a csomagtartó tetejét és bármit szállíthatunk benne. A szabályok szerint ugyanis még résnyire se maradhatna nyitva a csomagtartó.

A biztonsági öv használata

Azt a legtöbben tudják, hogy kinek és mikor kell bekötnie magát. A kivételeket viszont nem biztos, hogy kapásból fel tudnák sorolni. Nem kell bekötni magunkat:

• ha taxisofőrök vagyunk, vagy taxiban utazunk (a gyerekeknek gyerekülés vagy ülésmagasító sem kell, ha taxiban ülnek),
  • tolatás közben senkinek,
  • ha mentősök vagyunk,
  • ha buszsofőrök vagyunk.
  • Az út szélén felejtett közlekedési tábla

A KRESZ szerint be kell tartani az ottfelejtett táblán feltüntetett korlátozásokat akkor is, ha például már nem folyik ott útépítés, ami miatt eredetileg kirakták. Viszont, ha ilyen esetben a táblára hivatkozva megbüntetnek, nyújtsunk be fellebbezést! Ugyanis a táblák magasságát és a kihelyezésük körülményeit is jogszabályok határozzák meg, nem csak azt, hogy be kell tartani azt, ami rajtuk van. Így, ha a tábla nem szabályosan volt kihelyezve, jó eséllyel nem kell kifizetni a bírságot.

Ha tolni kell a biciklit

Ha defektet kapunk és haza kell tolnunk a motort vagy a kerékpárt, lakott területen kívül nem mindegy, hogyan tesszük!

Lakott területen kívül

• a gyalogosok az úttest szélén (ha többen vannak, akkor egy sorban) a bal oldalon közlekedhetnek,
  • a kerekesszékkel közlekedők és a segédmotort vagy kerékpárt toló gyalogosok pedig a jobb oldalon!

Ez is érdekelhet

origo.hu

Nagy a baj: a németek közölték, Oroszország hamarosan megtámadja a NATO-t

Bugyi nélkül fotózták a Magyarok Világszépe királynőjét

borsonline.hu

Micsoda fotó! Menyasszony lett Liptai Claudia kislányából, Pankából

hirtv.hu

Ukrajna bukásával Magyarország is veszélybe kerülhet egy amerikai elemzés szerint

life.hu

Hózáporra és fagyra is számíthatunk: ennyit kell még várni a nyárias időre

magyarnemzet.hu

Levillogta a rendőrt az éjszaka közepén az érdi édesapa és nagyon jó oka volt rá

origo.hu

Tangás fürdőruhára vetkőzve ünnepelte születésnapját Szőke Zsuzsi

Óriási sportélmény és show lesz a kanadai hokiválogatott budapesti meccse - videó

videa.hu

Káposztás kofta, sült szeretetgolyók fűszeres paradicsommártásban -receptvideó (hirdetés)

ripost.hu

Fény derült a tökéletes kapcsolat titkára: ebből a négy csillagjegyből lesz a legjobb partner

Visszatérnek a mínuszok, de ez még nem minden: mutatjuk, milyen időre készülj hétvégén

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
    Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
    Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos

További cikkek

Már 3D-ben is megnézhetjük az orvosi leleteinket

Hol most a legolcsóbb a lakásbiztosítás? Elindult a kampány, íme a részletek

Elindult a lakásbiztosítási kampány: itt van minden tudnivaló

MANI

Márciustól olcsóbb lesz a tömegközlekedés, mutatjuk a részleteket!

Aki meg akarja őrizni pénze értékét, most ebbe fekteti

1 milliárd forintot lehetett nyerni ezzel az öt számmal

MANI

Itt a vége a jó világnak: fizetős lehet a Google

Lelepleztük a hazai zöldségeket: mutatjuk az árakat!