kulcsár edina
Átalakul a közösségi oldal hirdetési rendszere, és az Instagram új, Stories funkciója is önmegsemmisítõ hirdetésekkel lesz tele.
Bár eddig Zuckerberg letiltotta a videók előtt vagy alatt feltűnő reklámokat (a Youtube-on régóta mennek már ilyenek), most úgy tűnik, változtatott álláspontján.
A cégóriás a reklámformát illetően 20 másodpercnyi megtekintés után felbukkanó hirdetésben gondolkodik. Ha ez a modell létrejön, az eddig a YouTube-on pénzt kereső videóalkotók, először a Facebook történelemében ezen a felületen is „kaszálhatnak”.
A 2016-os adatok szerint napi százmillió órányi videót néztek a felhasználók az oldalon, köszönhetően annak, hogy a cég elég agresszíven terjesztette az ilyen tartalmakat.
A hirdetési rendszer átalakítása egyrészt a kiadóknak köszönhető, ők régóta panaszkodtak, hogy nem tudnak pénzt keresni a videós tartalmakkal. A Buzzfeed vezetése tavaly például nyíltan panaszkodott emiatt, ezért nekik már akkor engedélyezték a hirdetők által fizetett tartalmak kihelyezését. Ha ezentúl minden kiadónak lehetősége lesz erre, az komoly, a hírfolyamban felbukkanó összes videót érintő változás lesz!
A változás másik hozadéka lehet a videók nézettség-problémájának megoldása. Eddig ugyanis három másodpernyi „belenézés” már megtekintésnek számított. Az automatikus lejátszásnak köszönhetően ez irreális számokat produkált, amire szintén sokan panaszkodtak.
A tavaly bevezetett, rövid történeteket megosztó Stories funkcióját naponta 150 millióan használják! Ekkora számok tükrében „vétek lenne kihagyni” ezt a pénzkereseti lehetőséget, ezért itt is lesznek hirdetések! Maga a funkció ugyan egy koppintás, méghozzá a Snapchaté, a sikere mégis töretlen.
Az applikáció tulajdonosa, a Facebook úgy döntött, ideje kiaknázni ezt a jól bevált funkciót, és bevételt generálni belőle. Mi mással, mint a sztorik közé ékelt reklámokkal?! Az önmegsemmisítő történetek közé önmegsemmisítő hirdetéseket tesznek majd!
Az 5, illetve a 15 másodperces reklámokat egyetlen érintéssel el lehet majd tüntetni, ezért talán nem lesznek olyan zavaróak, mintha keresgélni kellene a háttérrel azonos színű kis x-eket.
Forrás: recode.net