kulcsár edina
A 12,7 kilométeres szakaszra kiírásra került a közbeszerzés, a tervek szerint 2018 tavaszától elkerüli a várost a 47-es forgalma.
A NIF beruházásában megvalósuló 12,7 kilométeres szakasz a 47-es út része, ami az Alföld egyik fontos folyosójaként Debrecent köti össze Szegeddel. A 47-esen korábban megépült Békéscsaba és Orosháza elkerülője, 2015-ben pedig közel 25 milliárd forintból 61 km hosszan elvégezték Békéscsaba és Szeged között a főút 11,5 tonnás (ezzel az uniós követelményeket teljesítő) burkolaterősítését, emellett kerékpárút épült.
Utóbbi fejlesztés utolsó ütemeként épül meg a megyei jogú várost elkerülő útszakasz. A tervek szerint a kivitelezés év végén elkezdődhet. Ebben az esetben a település 2018 tavaszára mentesül az átmenő forgalom, illetve a káros környezeti hatások alól.
A Hódmezővásárhelyt északról új nyomvonalon elkerülő kétszer egy sávos főúton öt csomópont épül. Kettő közöttük körforgalmi csomópont, egy különszintű csomópont, egy vasút feletti felüljáró és egy kerékpáros aluljáró lesz. A végcsomópont egy vasutat és a közutat különszintben keresztező körhídként valósul meg.
A beruházás uniós és hazai források felhasználásával valósul meg.