Nadrágszíjas plakátokkal fogadta Debrecen Magyar Pétert

POLITIK
Létrehozva: 2016.10.19.

Bunkó volt az eladó? Kérd ki a panaszkönyvet!

Ha nem vagy elégedett egy vásárolt termékkel, szolgáltatással vagy a kiszolgáló személyzettel, panaszodat beírhatod a Vásárlók könyvébe. De mi történik ezután?

Mi az a Vásárlók könyve?

A Vásárlók könyve, vagy más néven panaszkönyv egy legalább 20 lapból álló A/4-es füzet. A törvény alapján minden kereskedelmi, vendéglátóipari, fogyasztási cikkek javításával vagy kölcsönzésével foglalkozó üzletben lennie kell Vásárlók könyvének – ha a tulajdonos azt állítja, az ő üzletében nincs panaszkönyv, azzal már eleve törvényt sért.

Az üzlettulajdonosoknak a Vásárlók könyvét jól látható és könnyen hozzáférhető helyre kell kitenniük, és hivatalosan egy tollat is mellé kell rakniuk. A vásárlókat pedig tilos megakadályozni abban, hogy a könyvbe beleírják észrevételüket, panaszukat, mint ahogy befolyásolni sem lehet őket abban, hogy mit írjanak a könyvbe.

 

Mikor írhatok a Vásárlók könyvébe?

A panaszkönyvbe elsődlegesen a vásárlás során elszenvedett sérelmek kerülnek: ha elégedetlenek vagyunk az üzletben vásárolt áruval, a vendéglátóhelyen kapott szolgáltatással, a kölcsönzött termékkel vagy a személyzet hozzáállásával kapcsolatban, akkor erről írásban panaszt tehetünk. A Vásárlók könyvének használata eredményesebb, mintha szóban tennénk panaszt, hiszen így nyoma marad a problémának, amit az illetékes szerveknek ki kell vizsgálniuk.

A Vásárlók könyvébe írt panaszunk az indigós megoldásnak köszönhetően több oldalon jelenik meg – a második oldalt tépd ki, és tartsd meg!

A Vásárlók könyvébe azonban nem csak panaszt írhatunk – észrevétel, javaslat vagy dicséret is kerülhet a könyvbe. Előbbi kettőt ugyanúgy ki kell vizsgálniuk a hatóságoknak és a bejegyzés írójának írásos választ kell kapnia az eredményről.

 

Mi történik azután, hogy leírtam a panaszom?

A Vásárlók könyvében születő minden bejegyzést kötelező érdemben megvizsgálni, és a kereskedőtől 30 napon belül választ is kell kapnunk a fejleményekről, ha írtunk a könyvbe. Ha azonban a kereskedő nem foglalkozik a sérelmünkkel, vagy a meghatározott időn belül nem küld levelet, akkor értesíthetjük a fogyasztóvédelmet a jogsérelmünkről – innentől kezdve a hatóság foglalkozik a panaszunkkal.

A jegyző, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a felügyelőségek két évre visszamenőleg vizsgálhatják a Vásárlók könyvébe tett bejegyzéseket, ezekért pedig utólag is kiszabhat pénzbüntetést.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Tüntetés Debrecenben: Anyák napján tüntetget Magyar Péter - itt vannak a részletek!

origo.hu

Széphalmi Juliska alá került T. Danny

borsonline.hu

„Minden nap fájdalmas, amióta elment a fiam!” – ma két éve hunyt el Berki Krisztián

vg.hu

Ebben még Ausztriát is megelőztük – megnéztük az autót, amelyből csak két darab van Magyarországon

ripost.hu

Gyűlölik a poloskák: ez a természetes anyag a legjobb ellenszer

magyarnemzet.hu

Indul az akció, így juthatunk garantáltan magyar szamócához kilónként ezer forint alatt

origo.hu

Stana Alexandra megmutatta ritkán látott édesanyját

mindmegette.hu

Betétdíjas palackokra váltott a Szentkirályi, az ásványvíz és a Pepsi is érintett

ripost.hu

Vége: Elbúcsúzott Jákob Zoli, ennyi volt

ripost.hu

Tolvai Reni a végzet asszonyaként pózol: szexi bőrruhából villantotta meg kerek popsiját

ripost.hu

Óriási balhé a stúdióban! Egymásnak feszültek a TV2 sztárjai

ripost.hu

Még el sem kezdődött, máris megbukott a nézőknél a Való Világ

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-