kulcsár edina
Nem voltak szûkmarkúak egymással a Momentum nevezetû törpepárt aktivistái. Szórták a pénzt két kézzel. 790 ezres átlagfizetés jön ki a végre nagy nehezen közzétett beszámolójukból.
A végre kínkeservesen közzétett beszámoló szerint a kampánystáb 2018. márciusi megbízási díja a 24 Momentum munkatárs számára
összesen 18.971.770,-Ft volt, ami azt jelenti, hogy a kampánystáb egy-egy tagja átlagosan 790.490,-Ft-ot keresett.
Ezen túl több mint 7 millió forintot költöttek el „épkocsi költségtérítés" jogcímen, amelyről nem tudható, hogy benzinköltségként, vagy esetleg taxiköltségként kell értelmezni.
Az ügy előzménye, hogy a kampánypénzek felhasználását törvényi előírás alapján ellenőrző számvevőszék még október 4-én közölte, hogy a Momentum Mozgalom nem teljesítette a számvevőszéki törvényben előírt közreműködési kötelezettségét.
Az ÁSZ közlése szerint ugyanis a párt a közhiteles nyilvántartásban rögzített székhelyén többszöri megkeresés ellenére nem volt elérhető, nem reagált a megkeresésekre,ezért a számvevőszék október 4-én – a vonatkozó törvényi előírás alapján – kezdeményezte a Momentum költségvetési támogatásának felfüggesztését.
A szankcióktól megijedve végre-végre benyújtották a beszámolót. Ebből kiderült, hogy sok pénzt költöttek az utcai agresszivitásukról, füstbomba hajigálásról elhíresült momentumosok különböző filmek és videók készítésére. A számítások szerint több mint 30 millió forintot vertek el különböző reklámfilmek és videók gyártására, az ezzel kapcsolatos munkákra.
Ugyancsak megdöbbentő, hogy a pénz jelentős részét a vidéki kampánykörutak helyett a neten verték el a momentumosok.
A mikropártnak utalt 508 millió forintból 141 millió forintot a különböző, főképp online-hirdetések vittek el, így jelentős részben a Facebookon, a Google-ön és YouTube-on történő hirdetés.
Magyarán a kampánytámogatás egyharmadát a közösségi médiára költötték a vidéket járni lusta ifjú politikusok.
508 millió forintból, mindösszesen 1 millió 500 ezret költöttek el vidéken.