kulcsár edina
Egyre nagyobb különbséggel veri a piacvezető TV2 Csoport az RTL Magyarországot – Minden este győzött az Exatlon Hungary.
Az elmúlt hetekhez hasonlóan a 19. műsorhét is a TV2 totális győzelmét hozta a nézettségi versenyben az RTL Klubbal szemben: a 18-59 évesek körében a csatorna 10,3 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet, míg az RTL Klub csupán 6,9 százalékos részesedést ért el egész napra vonatkozóan.
A főműsoridőt tekintve a TV2 13,4 százalékos, míg az RTL Klub 10,6 százalékos részesedést mondhatott magáénak ugyanezen célcsoportban. Az egész napos adatokat tekintve minden nap jelentős különbséggel verte a TV2 az RTL Klubot, és volt a legnézettebb tévécsatorna Magyarországon, főműsoridőben pedig 6-1 arányban győzött.
Csoportszinten is minden napot behúzott a TV2, az Exatlon Hungary pedig minden hétköznap mindhárom kiemelt célcsoportban (18-59, 18-49 és teljes lakosság) jelentős különbséggel verte az RTL Klub párhuzamosan futó műsorait.
Az elmúlt hetek adatai alapján egyértelműen a TV2 vált Magyarország legnézettebb tévécsatornájává: a 19. műsorhét – az előző hetekhez hasonlóan – ismét a TV2 számára hozott jelentős sikereket.
Az pedig már teljesen megszokottnak számít, hogy a teljes csatornaportfóliókat vizsgálva szintén jelentős különbséggel aratott győzelmet a TV2 Csoport: egész napra vonatkozó heti közönségaránya 24,7 százalékot tett ki az RTL Magyarország 20,1 százalékos részesedésével szemben, a főműsoridőben pedig 27,0 százalék (TV2 Csoport) vs. 24,0 százalék (RTL Magyarország) volt a két tévécsoport részesedése.
A fináléjához közeledő Exatlon Hungary az elmúlt héten is a főműsoridő egyik legsikeresebb szereplője volt a tévéképernyőkön. A 18-59 és a 18-49 évesek körében a 19. műsorhét legnézettebb műsoraként ezúttal a sport reality csütörtöki (május 7-i) epizódja került a heti toplisták élére.
A teljes lakosság körében a heti toplista élén a TV2-n futó Tények szerda esti (május 6-i) adása végzett, melynek nézettsége 782.369 fő, közönségaránya 23,6 százalék volt.
A reggeli magazinműsorok tekintetében is egyértelmű volt a győzelem: a Mokka 16,1 százalékos heti közönségaránnyal tudta nyerni idősávját a 18-59 évesek körében (RTL Klub az azonos idősávban: 6,3 százalék), a Mokkacino pedig 10,4 százalékos részesedéssel (RTL Klub az azonos idősávban: 2,7 százalék).
A hétvégi napok főműsoridős programjai közül a TV2 filmes kínálata ismét erősnek bizonyult, maga mögé utasítva az RTL Klub saját gyártású műsorait.
Forrás: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás