INSIDER

Újabb őrület hódít: a Covid-desszert után megérkezett az oltáspizza

Egy budapesti pizzázó új piaci rést talált, miközben adományt gyűjt a Heim Pál Gyermekkórháznak.
  • Szerző: Ripost

Változik a világ: a tavalyi cseh Covid-desszert és a magyar szájmaszkos csokimikulás után idén már a vakcinás csokinyúl és az oltáspizza hódít.

A lajosmizsei Rimóczi László cukrász szajmászkos csokimikulása világszenzáció volt 2020-ban.

Maszkos csokimukulás
Fotó: Rimóczi László

Az idei vakcinás csokinyuláról pedig szintén cikkezett a nemzetközi sajtó.

Vakcinás csokinyulak (Fotó: Rimóczi László)

Oltáspizza: Modenra, Pfájzer, Szputnyik, Asztra

A kreatív elme tényleg határtalan. A pandémia miatt a marketingpiacnak is alkalmazkodni kellett a vírus adta körülményekhez, ezért rengeteg vállalkozás már a vírus legelején a Maradj otthon! kampányra fektette a hangsúlyt, és rövidesen a különböző szolgáltatók, gyorséttermek és futárcégek is meglovagolták ezt a hullámot. Az egyik népszerű budapesti pizzázó, a Pizza Monkey most újabb piaci rést talált. Oltáspizza, vagyis Modenra, Pfájzer, Sputnyik és Asztra néven népszerűsíti a termékeit. Az oltáspizzákat az itthon nyolc engedélyezett vakcinából a Pfizer, a Moderna, a Szputnyit V és az AstraZeneca ihlette. A pizza fantézianeveket kissé módosították, de így is egyértelmű, hogy az oltáskampány adta lehetőségeket akarja kihasználni a cég.

„Oltsd az éhséged a legújabb pizzáinkkal!” – olvasható a pizzázó frappáns szlogenje. Bár az nem derül ki a leírásból, hogy miért pont ezeket az oltásokat választotta a cég, de minden oltáspizza vásárlása után 100 forintot adományoznak a Heim Pál Gyermekkórház számára. Az így befolyó összeget pedig megduplázza a pizzázó, és eljuttatja a rászoruló betegeknek.

„Ha digitálisan összefogunk, bármire képesek vagyunk!”

A koronavírus a teljes piaci kommunikációt átírta. A pandémia kezdete óta a Rendelj online!, Mi házhoz visszük neked a minőséget és hasonló szlogenekre építik a cégek a kommunikációjukat. Az oltáspizza az online kereskedelem egy újabb színes foltja, és az érdeklődés az ehhez hasonló újítások iránt csak nőni fog. A GKI Digital és az Árukereső.hu tavalyi közös kutatása szerint ugyanis 2020. II. negyedévében már minden 10. ember rendelt online, és 499 milliárd forintra nőtt az e-kereskedelem forgalma. Az utóbbi időben pedig egyértelművé vált, hogy a különböző szektorból érkező cégek az ország újranyitására építik a jövőjüket.

„Mindent elkövetünk, hogy kellő mennyiségű, biztonságos és hatékony vakcina legyen az országban”

Müller Cecília, országos tisztifőorvos hétfői sajtótájékoztatóján elmondta, az ország lakosságának eddig már a 16 százaléka megkapta az első oltását. Ez a szám azért ilyen magas, mert Magyarországon a keleti és a nyugati fejlesztésű vakcinákkal is oltanak. A nyugati vakcinák vásárlására Magyarország nem tud szerződést kötni, mert ezt a jogot a többi uniós állammal átengedték az uniónak. Magyarország csak a keleti gyártókkal tárgyal és köt szerződéseket vakcinaszállítmányokról – mondta a tisztifőorvos.

Az elmúlt napokban az Országos Gyógyszerészeti- és Élelmezés-egészségügyi Intézet két újabb vakcina behozatalát, illetve forgalmazását engedélyezte Magyarországon, a CanSino és Covishield nevű, úgynevezett vektorvakcinákét. Ezzel már az áprilisban érkező Janssen, és a már alkalmazható Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Szputnyik V és a Sinopharm mellett nyolc vakcina áll rendelkezésre az ország számára.

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?