INSIDER

Ez került idén karácsonykor a legtöbb fa alá

Hatalmas vásárlási láz jellemezte az idei karácsonyi készülődést. Jól látszik, hogy az embereknek van pénzük költekezni hiszen hihetetlen számokat produkálnak az eladások.
  • Szerző: Ripost

Aranyvasárnap hétvégéjén minden korábbinál nagyobb tömeg volt a bevásárlóközpontokban, a piacokon és az adventi vásárokban. Akadt olyan áruház, amelynek parkolóját napközben lezárták, mert nem fért el több vevőközölte a Magyar Nemzet.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Amint az M1 beszámolt róla, ma délelőtt is még rengetegen kerestek ajándékokat a plázákban és a karácsonyi vásárokban.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára azt mondta a lapnak: már biztosnak tűnik, hogy a tavaly decemberben mért 1141 milliárd forintos összforgalom után az idén meghaladja az 1200 milliárdot a háztartások költése az utolsó hónapban. Míg korábban úgy számoltak, hogy csak kifejezetten az ajándékokra az idén 100 milliárd forintot fordítanak a magyarok, most már úgy tűnik, erre a célra legalább 110-120 milliárdot költenek decemberben – fűzte hozzá.

Fotó: 123RF

Mire költöttünk el ennyit, mi került a fa alá?

Minden második ember élményt ad idén karácsonyra, a 18-24 éves fiatalok körében ez az arány 80 százalék – ez derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital karácsonyi felméréséből.

A felmérésből az is kiderült, hogy a legtöbben 3-4 embernek terveznek élményt ajándékozni, összesen 25 ezer forint körüli értékben.

Nagyon elterjedt a színház- vagy egyéb kulturális eseményre szóló jeggyel meglepni szeretteinket: a felmérésben részt vevő, élményt ajándékozni kívánó válaszadók 65 százaléka tesz így idén. A második legnépszerűbb élményajándék a belföldi wellness utazás (46%), ami a férfiak körében még ennél is magasabb arányban (59%) kedvelt ajándéktípus. Népszerű ajándéknak számít még az étterembe szóló ajándékutalvány (35%), a wellness-programok (29%), az élményprogramok (25%) és a szabadulószoba, egyéb csoportos játékokon való részvétel – 24 százalék ajándékoz ilyet.

Milyen lesz a fenyőfa?

A felmérésben részt vevők 41 százaléka műfenyőt díszít, míg 10 százalék még bizonytalan abban, milyen lesz a karácsonyfa. Az élő fát választók közül legtöbben a nordmann fenyő mellett teszik le a voksukat (27%) – a többi fenyőtípust sokkal kevesebben választják, a hagyományos lucfenyőt mindössze a válaszadók 9 százalék állít. A legtöbb válaszadó (28%) a karácsony előtti héten szerzi be a fenyőfát – nagyon kevesen hagyják az utolsó napra, mindössze 2 százalék.

Milliárdokat költenek játékokra a magyarok

Az egyik hazai játékforgalmazó kutatása szerint a szülők csaknem fele 10 ezer forint feletti értékben főként játékot tesz a fa alá. Ezért az éves magyar játékpiaci forgalom elérheti az 50 milliárd forintot.

Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője elmondta: hagyományosan az év végi ünnepi szezonban a legmagasabbak a kosárértékek, idén átlagosan 10 ezer forintos online és 8800 forintos hagyományos áruházi vásárlásokat várnak.

Mojdiszné Kneifel Edit játékvezető, a VÁR-JÁTÉK üzletvezetője a Beol-nak elmondta, legkorábban a nyugdíjas korosztály szerzi be a meglepetéseket, a fiatalok többsége pedig mondhatni az utolsó pillanatokra hagyja a vásárlást. Általánosságban elmondható, hogy a többség a tv-reklámokban hirdetett termékeket keresi, amelyek azonban a legtöbb esetben csalódást okoznak.

 

 

 

 

 

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?