INSIDER

Segítünk! Így küzdd le az érettségi vizsga okozta félelmet és pánikot

Egy iskolapszichológus szerint van pár gyors és hatékony módszer, amelyekkel könnyen le tudod magad nyugtatni.
  • Szerző: Ripost

Varga Vera iskolapszichológus szerint van pár gyors és hatékony módszer, amelyekkel egy kis gyakorlás után könnyen és észrevehetetlenül le tudod magad nyugtatni az írásbeli közben is!

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Gyakori az érettségizőknél vizsga közben, hogy a tét mértéke és a stressz nem serkenti, hanem inkább visszafogja a teljesítményt.

Képünk illusztráció! (Fotó: Török János / Délmagyarország)

Fontos, hogy ilyenkor tudatosan felismerjük, hogy melyek ezek a negatív gondolatok. Miután beazonosítottuk a negatív gondolatokat, újra lehet őket fogalmazni.

Az érettségi egy nehéz helyzet és nagy a tétje, teljesen normális, ha valaki stresszes emiatt. Emlékezzünk arra, hogy van elég idő a vizsga megírására, van lehetőség megnyugodni, lehet piszkozatot és vázlatot írni, az sem baj, ha valami nem jut rögtön az eszedbe, mivel nagy a tananyag – írja a Sulilife.

„Vannak különböző relaxációs gyakorlatok, amiket mindenkinek szoktunk javasolni. Ezek könnyen, kényelmesen és gyorsan alkalmazhatók a vizsgaszituáció alatt is, anélkül, hogy bárki más észrevenné. Például a progresszív relaxációs gyakorlat, lényege, hogy fókuszált izomcsoportunk befeszítésével majd teljes ellazításával elérjük, hogy az ellazult állapot lazább legyen, mint a megfeszítést megelőzően. Előnye még, hogy akár az írásbeli vizsga során szinte észrevétlenül is tudjuk alkalmazni” – részletezte a szakértő.

( Itt tudhatsz meg mindent a magyar érettségiről! Itt a Sulilife.hu érettségi percről percre cikke! )

„Ennek a gyakorlatnak a végére az izmok lazábbak lesznek, mint a kiinduló állapotban, melynek egyrészt pozitív fizikai hatása van, másrészt eltereli a figyelmet az ijesztő gondolatoktól, illetve azért is előnyös, mert a vizsga közben észrevehetetlenül is lehet alkalmazni” – árulta el Varga Vera.

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?