Létrehozva: 2019.05.26.

Vigyázz, így vesz le a fapados légitársaság

15 éve vannak Magyarországon - büszkélkedik a Wizz Air. De az elmúlt 15 év a folyamatos drágulásról és az egyre furcsább lehúzásokról szól. Hol van már a normál díjas ügyfélszolgálati telefonszám, az érkezési sorrendben történõ helyfoglalás vagy az 55x40x20 centis kézipoggyász?

A repülés mindenkié – hangzik a Wizz Air mottója, mellyel legutóbb péntek reggel ment szembe a cég. Mint egy utas írta a Facebook egyik zárt, utazós csoportjában, a Budapest–Barcelona járaton túlfoglalás volt, emiatt a családi nyaralásuk került veszélybe. A %Ripost% megtudta, hiába volt érvényes jegye, a panaszos nő fia már nem fért fel a gépre, így ő legkorábban csak ma utazhat a többiek után.

A túlfoglalás meglepő módon legális dolog: ilyenkor több jegyet adnak el, mint ahány hely van, arra játszva, hogy úgysem jön el minden utas... A ma már 94%-os telítettséggel repülő Wizz Airnél lassan bevett dolognak tűnik az ilyen bosszúság.Ez a légitársaság indulásának első éveiben még ismeretlen volt. Ma már a bevétel felét nem a repülőjegy, hanem az egyéb sarcok teszik ki. A %Ripost% összeszedte, mi minden változott az utasok kárára.

 

15 centivel kisebb lett az ingyenes kézipoggyász

Ki hinné, hogy még 2012-ben is 55x40x20 centi volt a fedélzetre ingyenesen felvihető kézipoggyász mérete , szemben a mostani 40x30x20-as mérettel?! S nem csak a méretek, de a súlyhatárok és a tarifák is rengetegszer változtak az évek folyamán. 2010. április 1-jétől még 4125-8250 forintot kellett fizetni egy legfeljebb 32 kilós bőrönd feladásáért, online vagy a reptéren. Két évre rá az utazási szezon és a menetidő alapján 15 és 25 euro közötti poggyászdíjat kellett fizetni. Jelenleg szezontól és súlytól függően 9 és 120 euró (3000-39 000 forint) közötti összeget kell fizetniük az utasoknak, ez különböző csomag- és egyéb ajánlatokkal némiképp csökkenthető.

Sok ezerért lehet egymás mellé ülni

Sokáig bárki bárhova ülhetett a Wizz Air gépein, csak azoknak volt némi előnyük, akik extra díjat fizettek az elsőbbségi beszállásért, később pedig a gép első sorait is csak azok tölthették meg, akik ezért a zsebükbe nyúltak. Ezt szabályozta előbb a cég úgy, hogy foglaláskor felállított egy ülésrendet, melyen – némi plusz pénzért – a szabadon álló helyek függvényében változtathattak az utasok. Ma pedig a cég – a 14 éves gyerekkel együtt utazó felnőtt kivételével – garantáltan szétülteti azokat, akik nem fizetnek a fix ülőhelyért. S hogy mennyit? Az összeg, személyenként és irányonként akár 50 euró (16 ezer forint) is lehet a repülőjegy árán, illetve az esetleges poggyászdíjon felül!

Ahogy a fenti példa mutatja, egy találomra kiválasztott járatnál azért, hogy a gép elejébe, egymás mellé ülhessünk, egyikünk az ablak mellé, az oda-vissza útra összesen 16 500 forintot kért a cég, a repülőjegyek árán felül.

 

 

Ötezret is fizethetsz a telefonos segítségért

Annak idején normál díjas telefonszámon lehetett hívni a Wizz Airt.A cég 2008-ban döntött úgy, hogy emelt díjassá teszi a szolgáltatását. A percdíj ma már 250 forint, mobilhálózatról pedig még több lehet, de hogy mennyivel, arról hallgat a cég.

Bár „ha különleges segítség, illetve járatkésés, járattörlés vagy visszautasított beszállás ügyében keres minket, nem kell kifizetnie a telefonos ügyfélszolgálat tranzakciós díját”. Ha viszont az adott ügy online is intézhető, a telefonos ügyfélszolgálat 5050 forintos tranzakciós díjat számít fel!

 

Emelkedtek a fedélzeti árak

A Wizz Air 2008-as és idén áprilisi magazinjában található árakat összevetve látszik, hogy számos termékért többet kell fizetni. A Snickers ára 1 euróról 1,5-re emelkedett (490 forint), a teáért két euró helyett 2,5-et kérnek (815 forint), a forró csoki 2,5-ről 3 euróra drágult (980 forint), akárcsak a kis Pringles burgonyachips és a Croissant. Az alkoholoknál a sör 4-ről 4,5 euróra ugrott, a borok 3,5-ről 4,5 euróra (1470 forint), a tömények pedig kivétel nélkül 4-ről 5 euróra drágultak (1630 forint).

 

 

Karám helyett kényelem

Aki Bécsből indul, annak nem kell a karámként is emlegetett bádogterminálban ácsorognia, ráadásul nem egy esetben jóval olcsóbban repülhet, még úgy is, hogyha beleszámolja az osztrák fővárosig való eljutás költségeit is. Például az általunk nézett – ez azóta a dinamikus árképzés miatt változhatott – Larnaca, augusztus 11-ei indulással és 18-ai érkezéssel, két fő részére Budapestről 173 780 forint, Bécsből 117 414 ezer forint...

 

Ez is érdekelhet

origo.hu

Magyar Péter baklövésén röhög az internet

origo.hu

Karácsony Gergelyt nem érdeklik a budapesti utasok

metropol.hu

Meghalt a legendás tévésorozat sztárja, rengetegen gyászolják

hirtv.hu

A Fidesz-KDNP rendkívüli testületi ülés összehívását kezdeményezte a XVIII. kerületben a Koppenhága-ügy miatt

ripost.hu

Kőkemény helyesírási teszt: ha ezt hibátlanul kitöltöd, az emberek 1 százalékához tartozol

vg.hu

Benzinárstop: az olcsó üzemanyag jöhet, az üres töltőállomás nem

origo.hu

Hugh Grant elárult pár titkot a közelgő Bridget Jones-filmről

origo.hu

Óriási sportélmény és show lesz a kanadai hokiválogatott budapesti meccse - videó

videa.hu

Káposztás kofta, sült szeretetgolyók fűszeres paradicsommártásban -receptvideó (hirdetés)

ripost.hu

Házasság első látásra: Csabi reagált a róla és Bogiról elterjedt pletykákra

ripost.hu

Áll a bál az X-Faktor körül, még saját mentora is a műsort szapulta

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

INSIDER

Követői tették helyre a hazugsággal kampányoló Magyar Pétert

INSIDER

Luxusterepjárót állított Karácsony Gergely a Blaha közepére

INSIDER

Akár tíz évre is börtönbe kerülhetnek a hídpénzbotrány elkövetői

INSIDER

Győr belvárosában járt Orbán Viktor, folytatódott az országjárás

INSIDER

Nagyon benézték az osztrákok, jönnek a nem várt gyerekek

INSIDER

Orbán Viktor: Akinek van szakmája, annak lesz munkája is

INSIDER

"Anya, nézd, mit tudok!" – Újabb mérföldkövön van túl SMA Tomika

INSIDER

Erre vártak a magyar autósok: Jelentős árcsökkenés jön a benzinkutakon, ekkor érdemes tankolni