BOZÓT

Karácsonyt a KRESZ sem érdekli, életveszélyesen keskenyek az új autósávok

A KRESZ elvben mindenkire nézve kötelező, kivéve a budapesti főpolgármestert. Karácsony a törvényt megszegve életveszélyesen keskeny autósávok felfestését rendelte el. A szabályos 2 méter 75 centi helyett például a BAH-csomópontnál csak 180 centi jut az autósoknak. De van még ijesztő példa bőven.
  • Szerző: Ripost

A főváros irányította Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a koronavírus-járvány miatt kihirdetett veszélyhelyzet kezdetén eszeveszett tempóban látott hozzá az új biciklisávok kialakításához. Mondhatni, bármi áron.

Bizonyíthatóan, a törvényeket is megszegve csökkentették sok helyen a gépkocsisávok szélességét, hogy az úttestre erőszakolják a biciklisávokat. A KRESZ-ben előírt 275 centis minimumot sok helyen életveszélyesen leszűkítették. Van ahol 80-90(!) centit is elvettek a gépkocsik sávjából, gyakorlatilag ellehetetlenítve ezzel a biztonságos közlekedést!

Nézzük, mit ír a KRESZ!

11/2001. (III. 13.) KöViM rendelet az útburkolati jelek tervezési és létesítési előírásairól

2.2. Az útburkolati jellel jelölt forgalmi sávok megengedett legkisebb szélessége – azokat az indokolt eseteket kivéve, amelyeknél szélességkorlátozás vagy egyes járműfajták közlekedésének tilalma is szükséges – lakott területen legalább 2,75 méter, lakott területen kívül pedig legalább 3 méter.

A KRESZ elleni legdurvább merényletet a BAH-csomóponton sikerült elkövetnie Karácsony csapatának. A Budaörsi út legelején – ahonnét a Villányi útra lehet rákanyarodni – úgy sikerült kialakítania egy biciklisávot, hogy az autósok sávjaiból egy kerek métert lecsíptek!

Ezzel az autósoknak fenntartott külső sáv életveszélyesen keskenyre, mindösszesen 180 centiméteresre szűkült!

Egy nagyobb terpeszben simán el lehet férni a BAH-csomópont veszélyesen keskeny sávjában. (fotó: Ripost)

A sáv szélessége mindösszesen 180 centi, azaz majdnem 1 méterrel kevesebb, mint a törvényileg előírt minimum. (fotó: Ripost)

A keskeny sávot szabad szemmel nem lehet azonnal észrevenni, ezért is balesetveszélyes. A nagyobb járművek, pláne a kisteherautók vagy buszok minden esetben kilógnak a sávból valamilyen irányba, veszélyeztetve ezzel a forgalom többi résztvevőjét. A busz például csak úgy fér el, ha teljes egészében elfoglalja a biciklisávot is!

A BAH-csomópontnál, sikerült egy 180 centiméter széles sávot csinálni a kerékpársáv beiktatásával. Az itt közlekedő buszok minden esetben lelógnak róla valamelyik irányban. (fotó: Ripost)

A Baross utcában, a Kálvária térnél, a Bikás parknál és a Tétényi úton is sikerült úgy az úttestre festeni a biciklisávokat, hogy az autósoknak fenntartott sávok szélességéből csíptek le kisebb-nagyobb darabokat Az itt található sávok jelentős része sem felel meg a KRESZ-ben lefektetett egyik legfontosabb biztonsági előírásnak, a forgalmi sávok 2,75 méteres szélességének.

A lemérte a sávszélességeket, így bizonyítható, hogy az autók sávjaiból60-70 centit is lecsíptek a törvényileg előírt minimumhoz képest azért, hogy helyet biztosítsanak az 1 méter széles biciklisávoknak.

A Tétényi úton 216, a Bikás parknál pedig 206 centis sávokat találtunk!

A Tétényi út Andor utca fele vezető külső sávja 217 centiméter széles. (fotó: Ripost)

A Bikás parknál a Tétényi úton csak 206 centiméter az Andor utca fele haladó külső forgalmi sáv. (Fotó: Ripost)

A Tétényi úton ráadásul egy különös közlekedési abszurditást is sikerült Karácsonyéknak összehozniuk. A Bikás park magasságában, 150-200 méter hosszan úgy festették fel az sávokat elválasztó szaggatott vonalat, hogy a régit nem távolították el az úttestről. Ha tisztán szakmai szemmel nézzük, akkor jelenleg az úttest közepén van egy harmadik, 60 centi széles forgalmi sáv. Hogy kinek és milyen járműveknek, az rejtély.

Közlekedési abszurditás a Bikás parknál. Egy 60 centiméter széles sáv került a Tétényi út közepére... (fotó: Ripost)

A szakszerű és profi megoldásokhoz ezúton is gratulálni szeretnénk Karácsony Gergelynek és csapatának...

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?