Létrehozva: 2020.02.06.

Gender őrület: A nemátalakító műtétet propagálja a Starbucks legújabb kampányfilmje!

Egyre több profitorientált nagyvállalat érzi úgy, hogy kényes és megosztó társadalmi kérdésekben kell állást foglalnia.

A Starbucks nevű nemzetközi kávéházlánc érzékenyítő kampányt indított az Egyesült Királyságban a nemátalakító műtétek társadalmi elfogadtatása céljából – írja a New York Post internetes kiadása.

Starcbucks kávéházlánc logója. (Photo by Agron Beqiri/NurPhoto)

A zöld logós brand #WhatIsYourName, azaz „mi a neved” címen készített egy érzékenyítő videót, ami egy egy transznemű tinilány, Jemma történetét mutatja be. A 83 másodperces kampányfilmben azt láthatjuk, hogy a női testbe született Jemma valójában férfinek érzi magát, de a hétköznapokban képtelen felvállalni az identitását a gonosz és előítéletes – brit – társadalom miatt. Számtalan megpróbáltatást követően azonban betér a nyitott és toleráns Starbucks egyik kiszolgálóegységébe, ahol végre önmaga lehet, és kávérendelésnél egy férfinevet, a Jamest mondja a kasszásnak. (A Starbucks üzleteiben ugyanis minden rendelésnél elkérik a vásárló nevét, hogy miután a kévék elkészültek, a baristák gyorsabban oda tudják adni azt a vevőnek.)

A kampányfilm egyébként elnyerte a Channel 4 televíziós csatorna Sokféleség Díját (Diversity Award).

„A vásárlóink nevét azért írjuk rá az elviteles papírpoharakra, mert ezzel szeretnénk kifejezni, hogy szívesen látjuk őket és törődünk velük. A kampányunkkal azt szerettük volna megünnepelni, hogy transznemű és a transzszexuális emberek bátran használhatják az új nevüket nyilvánosan. Egy Starbucks kávézó olyan hely, ahol mindenki biztonságban érezheti magát és bátran felvállalhatja az identitását.”

- fogalmaztnak a Sturbucks közleményében, ahol azt is elárulják, hogy a kampányfilmet olyan emberek bevonásával készítették el, akik nemátalakító műtéten estek át, és megpróbáltatás volt számukra az átmeneti időszak.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Oroszország hadat üzent a NATO-nak a lengyelországi atomfegyver telepítési terve miatt

origo.hu

Hazakerülhet Suhajda Szilárd holtteste a Mount Everestről

borsonline.hu

Kismamának is gyönyörű: Lékai-Kiss Ramónát gömbölyödő pocakkal kapták le

ripost.hu

Házasság első látásra: Petra és András újra együtt!

mandiner.hu

Félelmetes fejlemények: megvannak az oroszok lengyel célpontjai

origo.hu

Itt a bejelentés: Oroszország kész hadat üzenni a NATO-nak

astronet.hu

Napi horoszkóp 2024. április 25.: az Ikreknek kivételes találkozást, a Baknak megoldást hoz a csütörtök

ripost.hu

Nem kérnek többet Manuelből: kiverte a biztosítékot a koncertje után a botrányos sztár

ripost.hu

Hajrá: Liverpool! Szoboszlaiék az élen, csodacsapatot is megelőznek

ripost.hu

Kőkemény helyesírási teszt: ha ezt hibátlanul kitöltöd, az emberek 1 százalékához tartozol

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

KÜLFÖLD

Brüsszel nem törődik az európai emberek érdekeivel

KÜLFÖLD

Teljes agyrém: már az Európai Tanács elnöke is háborúról beszél

KÜLFÖLD

A calabriai maffia halálos „zombidroggal” árasztja el Európát

KÜLFÖLD

Óriási balhé Németországban: húsvét helyett muszlim ünnepre díszítették fel a belvárosokat

KÜLFÖLD

Melleivel és popsijával teremtene békét Cicciolina - még bin Ladennel is lefeküdt volna

KÜLFÖLD

Megrohamozott a rendőrség egy gyermekpornó-találkozót: Letartóztatták a pedofilokat

KÜLFÖLD

„Bármit megtennénk, hogy visszakapjuk” – Bölcsiben hunyt el az 5 hónapos baba, észre sem vették

KÜLFÖLD

Egy korty kávét ivott a nő a reptéren, pillanatokkal később haldoklott