kulcsár edina
Bár órákat kellett várakozniuk hétfõn a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülõtéren azoknak, akik Londonba utaztak volna a WizzAirrel, a 261/2004 EK rendelet értelmében kérhetnek kártérítést.
Londonból küldtek mentesítő járatot azokért az utasokért, akiknek gépe hétfőn műszaki okok miatt nem szállhatott fel, így végül majdnem hatórás késéssel érkeztek meg a brit fővárosba. Várakozás közben elterjedt az utasok között, hogy a bosszúságért legalább kárpótolni fogják őket. A %RIPOST% utánajárt, igaz-e ez.
A légitársaság honlapján is fellelhető rendelet értelmében 250-600 euró közötti kártérítésre jogosult az, akinek a járata 3 óránál többet késik, attól függően, milyen távolságra utazott. Ez azonban nem automatikusan jár, külön kérvényezni kell, amit sokan nem tudnak. „Pár hónappal ezelőtt ugyanezzel a járattal utaztak volna a barátaim, és körülbelül ugyanennyit késtek. A hat fős társaságból mindenki kapott pénzt” – osztotta meg valaki tapasztalatát a közösségi portálon.
Van azonban egy kiskapu: a légitársaság nem köteles kompenzációt fizetni, amennyiben a járat törlését rendkívüli körülmények okozták. Ilyenek többek között a légiforgalmi okok, az időjárási problémák, a terrorfenyegetés vagy más biztonsági kockázatok, a repülőtér vagy a kifutópálya lezárása – és a repülésbiztonsági okok. Kérdés, hogy a gép meghibásodása ez utóbbinak minősül-e, és elkerülhető lett volna-e ésszerű intézkedéssel.