Létrehozva: 2019.06.07.

Megszólalt egy szakértő: széttörhetett a Hableány

A búvárok hevedereket húznak át az elsüllyedt hajó alatt, hogy azt majd a Clark Ádám úszódaru ki tudja emelni a vízbõl.

Még mindig nagyon nehéz tájékozódni a Dunában, a búvárok eddig csak az elsüllyedt Hableány egyik oldalát tudták megközelíteni a sodrás miatt - mondta el Jasenszky Nándor, a Terrorelhárítási Központ (TEK) társadalmi kapcsolatokért felelős osztályának vezetője pénteki sajtótájékoztatóján.

"Mintha egy földrengés után éjszaka, a víz alatt, vakon tapogatóznának" – így írta le Kosina Péter mester oktató a Hableány katasztrófája körüli búvármunka körülményeit az Indexnek. Az Ipari Búvárok Országos Szövetségének felügyelő bizottsági elnöke semmiképpen sem akar „kívülről beleokoskodni” a mentési munkálatokba, de szerinte nem kellene sürgetni a mentésben résztvevőket.

"Nem sokkal tudunk többet kívülről, mint a laikusok. Aki ott van, csak az tapasztalhatja, hogy pontosan milyenek a látási viszonyok, mennyire hideg a víz, milyen erős a sodrás. De amit tényleg fontos figyelembe venni, hogy a Duna, a Tisza is árad. Ez pedig azt jelenti, hogy nemcsak a vízállás magasabb, hanem az áramlási sebesség is. Hogy mennyire? A múlt héten a helyszínen dolgozó ipari búvárok már beszámoltak az első merülési kísérletről, amikor el sem tudott rugaszkodni a kolléga a létrától. Ez nagyon kemény áramlást jelez" - árulta el Kosina.

A felügyelő bizottsági elnök elmondta, hogy a munka mindenképpen életveszélyes: "minden tiszteletem azoké, akik azon dolgoznak, hogy a felszínre hozzák az áldozatokat és a hajót is."

Hozzátette, hogy nagyon nehéz lesz kiemelni: "Ez nem egy picike hajó. Hatalmas súllyal, megtelve vízzel – nem lesz egyszerű... miután az a nagy hajó úgy nekiment, hogy maga alá gyűrte, valószínűleg tényleg ripityára tört a Hableány. Erre lehet legalábbis következtetni abból, hogy hét másodperc alatt elsüllyedt. Márpedig, ha ez a hajó széttört, akkor ez nem fog magától úszni, akkor teljesen ki kell emelni a vízből, egy másik, egy szállító hajóra".

Közben megérkezett a Clark Ádám úszódaru a dunai hajóbaleset mentéséhez - közölte a rendőrség péntek délután az MTI-vel. A Budapesti Rendőr-főkapitányság azt írta: 14 óra 40 perckor újra megindult a forgalom az Árpád és a Margit hídon.

Az úszódaru még pénteken nem emeli ki a Hableány roncsát, mert a búvárok hevedereket húznak át a hajó alatt. Összesen négy ilyen hevederre van szükség, ezek egyenként 100 méter hosszúak:

A Hableány sétahajó május 29-én süllyedt el a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét utast sikerült kimenteni, kilenc embert még keresnek.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Hihetetlen: Marics Peti nem tud randizni

origo.hu

Bemutatjuk Magyar Péter legnevetségesebb talpnyalóját, Puzsér Róbertet

mandiner.hu

„Hat méter, és a semmibe vezet” – Szentkirályi Alexandra bemutatja Karácsony Gergelyék „legkülönlegesebb” bicikliútját (VIDEÓ)

ripost.hu

150 éves festmény a bizonyíték az időutazásra - Fotó

hirtv.hu

Pánik a Momentumnál: nem tudja a párt összegyűjteni az ajánlásokat, ezért levélben kért segítséget támogatóitól + videó

origo.hu

Kasza Tibi szórja a pénzt: nyolcmilliós órával dicsekedett

astronet.hu

Heti szerelmi horoszkóp 2024. április 27-május 3.: Jókedv és felhőtlen boldogság

ripost.hu

"Nem azért igazolták" – Kitálalt Szoboszlairól a magyar focista

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

origo.hu

A világ legjobb csapata újra Budapesten (hirdetés)

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-