Létrehozva: 2020.04.03.

Óriási sikert ért el a TV2 Csoport

A koronavírus-járvány átalakította a hazai tévénézési szokásokat. Csúcsra tör a Mintaapák.

Átlagosan szinte minden negyedik magyarországi tévénéző a TV2 Csoport csatornáit nézte 2020 első negyedévében, aminek köszönhetően nagy előnnyel megnyerte a nézettségi versenyt Magyarország egyik vezető tévétársasága. Jól mutatja a különbséget, hogy az egész napra vonatkozó közönségarányt tekintve mindhárom fő célcsoportban 23 százalék feletti részesedést ért el a TV2 Csoport az év első három hónapjában, miközben az RTL Magyarország egyik célcsoportban sem tudta elérni ezt a számot.

Fotó: TV2

Az egész napra vonatkozó közönségarány (SHR%) tekintetében a 18-59 éves korcsoportban 24,1 százalékos eredménnyel zárta az év első három hónapját, míg a konkurens RTL Magyarország portfóliója 22,2 százalékos eredményt ért el. A 18-49 éves korosztályban szintén a TV2 Csoport nyert, akárcsak a teljes lakosságot tekintve. Előbbinél 23,3 százalékos közönségarányt ért el a TV2 Csoport a konkurens RTL Magyarország 22,2 százalékos eredményével szemben, a teljes lakosságot tekintve pedig 24,6 százalék állt szemben 20,6 százalékkal a TV2 Csoport javára, az egész napra vonatkozó közönségarányt tekintve.

Márciusban a koronavírus-járvány világméretű terjedése a hazai tévénézési szokásokat is megváltoztatta: a napi tévénézési idő nagymértékben megnőtt a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Míg a 18-59 évesek tavaly márciusban 240 percet töltöttek a tévéképernyők előtt, idén márciusban ez az érték 273 percre nőtt. A 18-49 évesek és a teljes lakosság körében pedig egyaránt 39 perc volt a növekedés tavaly márciushoz képest, előbbi korcsoportban 209 percről 248 percre nőtt a tévénézésre fordított idő; a teljes lakosság körében pedig 279 percről 318 percre.

A TV2 Csoport ezt a rendkívüli márciust is győzelemmel zárta az egész napra vonatkozó közönségarányt tekintve, hasonlóan az év első két hónapjához. (A18-59: TV2 Csoport: 23,8%, RTL Magyarország: 22,3%, A18-49: TV2 Csoport: 23,3%, RTL Magyarország.: 22,5%, A4+: TV2 Csoport: 24,4%, RTL Magyarország.: 20,7%). A TV2 csatorna pedig mind az egész napot tekintve, mind főműsoridőben sokkal erősebb teljesítményt mutatott idén márciusban a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A 18-59 évesek körében a tavaly márciusi 8,4 százalékos közönségarányhoz képest idén márciusban 10,2 százalékot ért el a TV2 egész napra vonatkozóan, főműsoridőben pedig a tavaly márciusi 11,2 százalékos részesedést idén márciusban sikerült 14,1 százalékra duzzasztani, ami igazán jelentős növekedésnek számít.

„Mindig is arra törekedtünk, hogy minden napszakban a legszélesebb körű szórakoztató tartalmakkal szolgáljunk minden korosztály számára. A jelenlegi rendkívüli helyzetben, amikor sokkal több ember tölti napközben tévézéssel az idejét, ez a törekvés különösen helyénvalónak mutatkozott. Az eredményeink is visszaigazolják ezt: 2020-ban eddig a TV2 Csoport csatornáit nézték a legtöbben az egész napos adatok szerint, átlagosan minden negyedik tévénéző minket választott ebben a periódusban” – mondta Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója.

Fotó: Exatlon Hungary / TV2

Vezet az Exatlon, a Nicsak, ki vagyok?, erősen teljesít a Mintaapák

A zászlóshajó műsorok tekintetében is jól indult a 2020-as év a TV2 számára, az Exatlon Hungary, a Nicsak, ki vagyok? és a Mintaapák egyaránt jelentős sikereket értek el. Az Exatlon Hungary második szériája 2020 első negyedévének emblematikus főműsoridős programjaként eddigi 65 adását figyelembe véve továbbra is nyeri idősávját a 18-49 éves korcsoportban. A TV2 közönségaránya a műsor idősávjában a második széria valamennyi adását figyelembe véve 14,9 százalék, míg az RTL Klub ugyanezen idősávban 13,6 százalékos részesedéssel bír.

Márciusban a tervezettnél korábban, hat adás után egy időre elbúcsúzott a nézőktől a TV2 vasárnap esti showműsora, a Nicsak, ki vagyok? – A rejtélyek színpada. A közkedvelt műsor eddigi hat epizódjának átlagát tekintve a 18-59 évesek körében megnyerte saját idősávját: 18,3 százalékos részesedést hozott a TV2-nek, míg a műsor idősávjában az RTL Klub közönségaránya 17,8 százalék volt.

A Mintaapák nézettsége a sorozat történetében rekordmagasságokat ért el márciusban. A sorozat eddigi 10 legnézettebb epizódja a 18-59-es és a 18-49-es korcsoportban is a márciusi részek közül került ki. A legmagasabb közönségarányt mindkét célcsoportban a március 12-i adás hozta: 18-59-en 17,9 százalékos, 18-49-en 19,7 százalékos részesedést ért el.

A rendkívüli helyzet miatt megnövekedett hír- és információfogyasztás a Tények és a Tények Plusz nézettségében is tetten érhető. A két főműsoridős program nézettsége a 2020. január-februári átlaghoz képest jelentős emelkedést mutat: a Tények este 6 órakor kezdődő epizódjainak átlagos közönségaránya márciusban 17,5 százalék volt az első két hónapra vonatkozó 15,5 százalékos átlaghoz képest a 18-59 korosztályban, míg a Tények Plusz esetében a március 16,0%-os részesedést hozott a január-februári 14,3%-hoz képest.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Kétségbeesetten próbálja eltüntetni Magyar Péter a Bajnai Gordonhoz vezető nyomokat

origo.hu

Remegve menekült a kérdések elől Magyar Péter - videó

borsonline.hu

Visszatért a színpadra a Nemzeti Színház lebénult művésze

vg.hu

Korszakváltás a magyar légvédelemben – Jön a NASAMS, megy a KUB

mindmegette.hu

Mit főzzek hétvégén? 13 tepsis recepttel segítjük az ötletelést szombat-vasárnapra

mandiner.hu

Akciófilmbe illő jelenetek zajlottak a magyar-ukrán határon

origo.hu

Így búcsúznak a sztárok Azahriah menedzserétől

astronet.hu

Heti horoszkóp 2024. április 15-21.: Ez a hét nagyon nagy lehetőségeket rejt

she.life.hu

A hajszolt életvitel nem lehet kifogás, vedd komolyan a vashiányt (hirdetés)

videa.hu

Káposztás kofta, sült szeretetgolyók fűszeres paradicsommártásban -receptvideó (hirdetés)

ripost.hu

„A színfalak mögött” - Ágyban heverészve kapták le Palvin Barbit

ripost.hu

Senkinek sem kell Zámbó Jimmy egykori nyaralója, drasztikus lépésre szánta rá magát a család

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

SHOWBIZ

Könnyek és veszekedés: Íme a Házasság első látásra legdrámaibb pillanatai

SHOWBIZ

Béres Anett: „Soha többé nem ugrom le sehonnan életemben”

SHOWBIZ

Schmuck Andor dalra fakadt: "A fülekben kevesebb kárt teszek, mint pár mai előadó"

SHOWBIZ

Válása miatt kapott hideget-meleget Szabó Ádám felesége

SHOWBIZ

„Elkezdett flörtölni velem...” – kiakadtak Petrán a Házasság első látásra nézői

SHOWBIZ

Mesterséges intelligencia írt dalt Bochkor Gábornak

SHOWBIZ

Házasság első látásra: dönthettek a párok a válásról, mindenki ledöbbent a választásokon - videó

SHOWBIZ

Emlékszel még A klinika szereplőire? Így néz ki ma Udo, Elke nővér és Brinkmann professzor