kulcsár edina
Az összes tejtermék árán végig gyûrûzött a tej felvásárlási árának 25 százalékos csökkenése. A termelõk tejválságról beszélnek, a fogyasztók örülnek az olcsóbb áraknak. A jelenség oka, hogy az exportpiacokon a hazait meghaladó árzuhanás történt, így a határainkon belül próbálják a gazdák eladni a tejet.
Az olcsóbb árakkal sikerült a fogyasztók vásárlókedvét meghozni. Amióta megrekedt az export, idehaza 12 százalékkal több tej fogy – adta hírül az agrarszektor.hu egy kutatóintézet adatait.
A tejár csökkenése egy év alatt végig gyűrűzött a feldolgozott termékek során:
a tehéntúró ára 17 százalékkal, a tejfölé 15 százalékkal, míg a trappista sajt ára 22 százalékkal csökkent
Az árcsökkenés önmagában kedvet csinál a vásárláshoz. A kormány erre egy 420 millió forintos marketingkampánnyal is rásegít.
A fő üzenet: a boltokban részesítsük előnyben a hazai tejet, tejtermékeket, mert ezzel a magyar gazdák fennmaradását segíthetjük.
A vevők többségét elsősorban az alacsonyabb árak vonzzák. A hűtőpultnál a vevők nemigen gondolnak arra, hogy ha a gazdák a szarvasmarha állomány csökkentésére kényszerülnek, akkor a tehénlétszám újbóli növelése csak hosszú évek munkájával lesz lehetséges.