ÉLETMÓDI

A pszichológusok elárulták: ezzel a trükkel tűnhetsz magabiztosabbnak

Zseniális, mennyire egyszerű és hatásos a módszer.

Minden embert elfog időnként a bizonytalanság. Ráadásul megesik, hogy éppen olyankor történik ez, amikor a leginkább szeretnénk magabiztosnak és határozottnak látszani. A szakértők szerint azonban akadnak olyan praktikák, amelyek igazán sokat segítenek, és amelyeknek köszönhetően senki más számára nem derül ki, hogy valójában jobban szorongsz belül, mint amennyire szeretnél.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Hogy mitől látszik majd ennyivel erősebbnek az önbizalmad? Kövesd ezeket az aranyszabályokat.

1.Testtartás

Húzd ki magad, tartsd magad egyenesen, állj vagy ülj stabilan a fészkelődés helyett. Tekinteted minél kevesebbet cikázzon, hangod pedig legyen nyugodt, dallamos, kissé inkább mélyebb, mint magasabb. Tagoltan beszélj, és inkább lassabb tempót válassz, mint hadarást. Ezek mind azt jelzik, hogy jól érzed magad a helyzetben.

2.Beszéd

A tagolt és jól artikulált mondatok mellett fontos, hogy kerüld a töltelékszavakat. Csökkentsd, amennyire csak tudod az olyan kifejezéseket, mint például „valószínűleg”, „úgy tűnik”, „tulajdonképpen” és így tovább. Ezek gyakori használata arról árulkodik, hogy zavarban vagy és szeretnél időt nyerni. Inkább tarts egy másodperces szünetet helyette a beszédben. A csönd mindig hatásosabb, mint a jelentés és tartalom nélküli szavak.

3.Emlékek

Nehéz és bizonytalan helyzetekben vedd elő az emlékeidet és idézd fel, mi volt az, amit gyerekkorodban gyakran dicsértek rajtad. Képzeld el a szituációt, melyet akkoriban átéltél, és ez a jó érzés át fogja hatni egész lelkedet és lényedet. És az emlékek más vonatkozásban is remekül működnek: ha szorongás fog el egy szituációban, próbálj meg visszaemlékezni, miből eredhet. Lehet, hogy eszedbe fog jutni: valójában egy osztálytársad mondott valami butaságot annak idején, ami ilyen mély nyomokat hagyott benned.

4.Ártó kapcsolatok

Képzeletben gondold végig baráti és családi kapcsolataidat, és időzz el azoknál a viszonyoknál, ahol valamilyen rossz érzés fog el. Mi ennek az érzésnek az oka? Talán éppen az, hogy túl sok kritika vagy bántás érkezik onnan? Ha így van, akkor csökkentsd olyan ritkára a találkozások számát, amennyire csak teheted. Ne engedd, hogy támogatás, esetleg építő kritika helyett rombolást kapj.

5.Önismeret

Kerülj annyira tisztába saját magaddal, amennyire csak lehet. Tudatosítsd magadban, mik az erősségeid. Legyél ezekre büszke, és ne feledkezz meg róluk! És szintén hasznos tudnod, mik a gyengébb pontjaid. Ne szégyelld őket, hiszen senki nem tökéletes. Inkább próbálj meg fejleszteni rajtuk és fogadd el a létezésüket.

6.Beismerés

Ha problémás helyzetben találod magad, ha felelős vagy egy hibáért, esetleg akaratodon kívül gondot okoztál, akkor hárítás és tagadás helyett ismerd el. Sokkal nyugodtabb lesz a lelkiismereted, a másik fél is könnyebben megbocsát, ráadásul csak az igazán magabiztos és önbizalommal telt emberek merik megengedni maguknak, hogy beismerjék saját tévedésüket.

 

 

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?