Létrehozva: 2023.10.10.

WHO: a tápszerreklámok károsak a gyerekek egészségére

Az Egészségügyi Világszervezet szerint az anyatej-helyettesítő készítmények marketingje hátráltatja a szoptatás támogatására irányuló erőfeszítéseket. Ezért azt kéri a WHO, aki ilyen káros reklámot lát, a jelezze nekik.

Az anyatej-helyettesítő tápszerek piacát nehéz ellenőrizni a cégek sokrétű, nagy hatású és kifinomult marketingtevékenysége miatt. A WHO éppen ezért létrehozott egy mesterséges intelligencia-vezérelt eszközt, és arra kéri az embereket, hogy ha olyan reklámmal találkoznak, amelyek a gyerekekre negatív hatású termékeket népszerűsítenek vagy szoptatásellenesek, jelentsék azt nekik az alkalmazáson keresztül.

tápszer reklám
Nem segít a szoptatás népszerűsítésén a sok tápszerreklám  Fotó: kipgodi / Shutterstock

Alkalmazás a gyerekekért

A platform annak érdekében készült, hogy minél többen részesei lehessenek egy egészségesebb társadalom megteremtésének. A mesterséges intelligencia vezérelte eszköz abban segít, hogy a különböző európai országok, köztük Magyarország is hatékonyan nyomon tudja követni a kifejezetten gyermekeket célzó káros termékek reklámjait és ha kell, akkor megfelelően szabályozni is tudja ezeket. Káros reklámnak minősül a gyermekek estében az, amelyik

  • dohányterméket,
  • alkoholt,
  • magas sótartalmú élelmiszert vagy sok cukrot tartalmazó élelmiszert reklámoz. De ide sorolhatók az anyatej-helyettesítőkről vagy a csecsemőknek és kisgyermekeknek szánt élelmiszerekről szóló reklámok egy csoportja is.

Mi számít veszélyes reklámnak a WHO-szerint?

A WHO a következő káros élelmiszerek és termékek reklámjaira összpontosít: minden olyan tejtermék, amit kifejezetten csecsemők és kisgyermekek etetésére hoznak forgalomba; bármely más termék, amit 6 hónapos korig a csecsemők táplálására forgalmaznak; cumisüvegek és cumik; olyan élelmiszerek, amiket csecsemők és kisgyermekek számára 6 hónapos kortól 36 hónapos korig megfelelőként forgalmaznak; egészségtelen ételek/italok; alkohol; cigaretták/új típusú dohánytermékek.

Miért veszélyesek az ilyen reklámok?

A anyatej-helyettesítők és a kisgyermekeknek szánt élelmiszerek marketingje, különösen a digitális marketing veszélyezteti a szoptatás védelmére, előmozdítására és támogatására irányuló erőfeszítéseket - fogalmaz a világszervezet. Egyértelmű bizonyítékok van arra, hogy bizonyos marketingstratégiák széles körben történő alkalmazása aláássa a csecsemők és kisgyermekek optimális táplálási gyakorlatát, ideértve a szoptatást, valamint a biztonságos és megfelelő kiegészítő táplálást. Ez pedig összességében veszélyezteti a gyermek túlélését, növekedését és fejlődését. Emellett egyértelmű bizonyítékok vannak arra is, hogy a csecsemőknek és gyermekeknek szánt egészségtelen termékek népszerűsítése növeli a nem fertőző betegségek kialakulásának kockázatát a cukorbetegségtől és a szív- és érrendszeri betegségektől egészen a rákig. Ezenkívül a gyorsételek és a cukros italok online marketingje összefügg a gyermekkori túlsúly és elhízás problémájával is.

Belarus,,Minsk,2022.,Kid,Baby,Toddler,Holding,Her,Hand,Battery.,Dangerous
Nem csak a fogyasztásra alkalmatlan dolgok veszélyesek a gyerekekre, a túl sós vagy édes ételek is  Fotó: OMfotovideocontent / Shutterstock

Erre jó az alkalmazás

A WHO új online eszközének célja, hogy lehetőséget adjon az embereknek arra, hogy szembeszálljanak az olyan marketingtaktikákkal, amik kihasználják a nem, vagy nem megfelelően szabályozott reklámpiacot.

Arra szeretnénk ösztönözni a lakosságot, hogy vegyen részt ebben a munkában, ha javítani akarja a gyermekek jövőjét, hogy egészségesebb döntéseket hozhassanak a jobb élet érdekében

mondta Dr. Kreml Wickramasinghe, a WHO/Európa regionális táplálkozási tanácsadója.

Így tudsz jelenteni egy károsnak vélt reklámot!

Egyszerűen csak fel kell tölteni ide egy képernyőképet vagy fotót magáról a hirdetésről. Az alkalmazás lehetővé teszi a képek névtelen feltöltését is. A képernyőképek származhatnak közösségi média platformokról, ételkiszállítási alkalmazásokról, webhelyekről, játékokról vagy bármi másról, amely elérhető a telefonunkon keresztül. De az offline térből (mozi, újság, óriásplakát) származó hirdetések fényképeit is várják.

 

Ez is érdekelhet

origo.hu

Szívszorító titkok és keserűségek Haumann Péter életében és halálában

origo.hu

A TV2 a legnézettebb csatorna, óriási siker volt a Házasság első látásra

borsonline.hu

Tóth Gabi nem titkolja tovább: romokban van az élete

mandiner.hu

Francia elnök: szárazföldi csapatokat kell beküldenie az európaiaknak az ukrán háborús zónába

metropol.hu

Óriási üzlet lehet, külföldre vinnék a Fradi sztárjait

mandiner.hu

Hont András: „Tóta W. is becsicskult!”

origo.hu

Szijjártó Péter: Józan észre alapozott együttműködésre van szükség

lakaskultura.hu

Legyen a terasz a nappali folytatása: skandináv életérzés a kertben is

ripost.hu

Itt vége! Fekete-fehér képpel búcsúzott a TV2 sztárja

ripost.hu

Kiderült, együtt maradt-e a Házasság első látásra kedvenc házaspárja

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

travelo.hu

A természet és a történelem csodája Horvátországban (hirdetés)

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

MANI

Változás: új, fontos infók a gyógyszerek kiváltásáról

MANI

Már 3D-ben is megnézhetjük az orvosi leleteinket

MANI

Hol most a legolcsóbb a lakásbiztosítás? Elindult a kampány, íme a részletek

MANI

Aki meg akarja őrizni pénze értékét, most ebbe fekteti

MANI

1 milliárd forintot lehetett nyerni ezzel az öt számmal

MANI

Itt a vége a jó világnak: fizetős lehet a Google

MANI

Lelepleztük a hazai zöldségeket: mutatjuk az árakat!

MANI

Gyanús e-mail jött? Így védekezz a netes csalók ellen!