kulcsár edina
Közeledik az idõ, amikor robotok vásárolnak be helyettünk, és akár a strandon fekve, vagy egy koncert kellõs közepén is vehetünk fel hitelt.
Nincs ideje várni a vállalkozásoknak, ha tartani akarják a lépést velünk, okostelefont, tabletet és laptopot használó vásárlókkal. Hamarosan beköszönt az űrkorszak a boltokban.
Hús-vér eladók helyett olyan okosrobotok fognak például segíteni az embereknek, amelyek képesek átvenni a stílusunkat, megmutatni, hogy mit vegyünk és az hogyan használható. Ezek a csetbotnak nevezett programok ott tanyáznak majd az ismerőseink között a telefonkönyvben, így bármikor rájuk csetelhetünk. Segítenek ételt, háztartási eszközt választani vagy éppen szállást foglalni és megrendelni a repülőjegyet a nyaraláshoz.
Kiválogatják a kedvenc pizzánkat, hogy ne kelljen végigolvasnunk a teljes étlapot. Elküldik a legfontosabb információkat az utasbiztosításunkkal kapcsolatban.
És tanulnak, tanulnak, tanulnak
– sorolta Fekete Csaba Csongor, a Grape Solutions Zrt. vezérigazgatója a HG Media Fókuszban a Fintech című konferenciáján a minap.
A cég több olyan csetbotot fejlesztett már, amelyik nap mint nap kommunikál a vásárlókkal például légitársaságoknál vagy pénzügyi szolgáltatóknál.
Bár az emberek egyre gyakrabban használják telefonjukat, tabletjüket az ügyintézéshez, a bankok pedig igyekeznek megfelelni az igényeknek, a személyes kapcsolat jelentősége sem vész el. Erről is beszélt Ákos Tamás, a CIB Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember elmondta: nemrég készített reprezentatív felmérésük szerint az emberek háromnegyede az elmúlt egy év során járt saját pénzintézeténél ügyet intézni. Igaz, ugyanennyien léptek be internetbankjukba is.
Egyébként a bankkapcsolattal rendelkező magyar internetezők 77 százaléka, közel 4 millió ember rendelkezik valamilyen mobileszközzel (okostelefonnal vagy tablettel). Pénzügyek intézésére szolgáló applikációkat ugyanakkor csak az emberek ötöde töltött le eddig, és csupán tizedük használja rendszeresen a CIB Bank kutatása szerint.
Ákos Tamás szerint hamarosan már a bankfiókokban sem lesz szükség papírokra, minden digitálisan fog működni, és nincs messze az a korszak, amikor néhány perc és kattintás alatt bárhonnan igényelhetünk hitelt. Akár egy villamosmegállóból is, vagy egy óriáskoncert közepéről, esetleg a tengerparton napozva.