Létrehozva: 2018.08.20.

Fejlemények a tragikus hídomlás ügyében, rettegtek a sofőrök az úton

A hídomlás miatt 43 ember vesztette életét a múlt héten, és sokan sejtették elõtte is, hogy valami nincs rendben.

A genovai autópályahíd először meghajlott, és ezután omlott össze - közölte Roberto Ferrazza a katasztrófa okait vizsgáló olasz minisztériumi bizottság elnöke. Hozzátette, hogy a szerkezet leszakadásához vélhetően több tényező együttes hatása vezetett.

Ferrazza, Liguria tvezeti az olasz infrastrukturális és közlekedési tárca által felállított vizsgálóbizottságot, amelynek tagjai vasárnap végezték az első helyszínelést a genovai híd romjainál.

Vasárnap esti közlése szerint a jelenlegi adatok arra utalnak, hogy a Morandi-híd összeomlását vagy egy feszítőkábel elszakadása okozhatta, vagy a szerkezet egyik betontalpának meglazulása, esetleg elmozdulása. Olasz sajtóinformációk szerint a híd közeli biztonsági kamerák is a híd tartókábeleinek elszakadását rögzítették.

Ferrazza véleménye szerint a híd először "elfordult, meghajlott és utána omlott le". Elmondta, ezt bizonyítja, hogy a híd vasbeton elemei zuhanás közben 180 fokos szögben megfordulva értek földet. A szakértő szerint az esetleges "szakadást" az 51 éves híd elavultsága, az időjárás okozta szennyeződés - például a tenger közelsége miatti sólerakódás -, valamint az utóbbi években megnövekedett járműforgalom is okozhatta.

A Morandi-hídon évente több mint 25 millió kocsi haladt át - ez a harminc évvel ezelőtti forgalom négyszerese. A vizsgálóbizottság vezetője kijelentette, hogy a híd veszélyességére korábban semmi nem utalt.

A hidat használó autósok szerint ez nem felel meg a valóságnak: a sajtóban közölt beszámolóik szerint köztudott volt, hogy a híd "recseg és mozog", az autósok akárhányszor átkeltek a hídon, alig várták, hogy a végére érjenek.

Olaszországban a mintegy 6500 kilométer hosszú sztrádahálózat szakaszait majdnem kivétel nélkül magánkézben levő társaságok üzemeltetik. A sztrádahasználat majdnem mindenhol fizetős, az üzemeltetők a bevétel mintegy felét fordítják karbantartásra. A leomlott genovai hidat üzemeltető Autostrade per l'Italia társaság koncessziós joga 2047-ben jár le.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Váratlan hír érkezett Putyinról

origo.hu

Rejtett kampányfinanszírozás a fővárosban?

mindmegette.hu

Csodaszer a konyhából, ami ragyogó tisztává varázsolja a zuhanykabin üvegfelületét

hirtv.hu

Kiderült, ki írta az elhíresült adatvédelmi nyilatkozatot

life.hu

Minden idők legdrágább esküvői ruhái: Serena Williams 1 milliárdnál is többet költött

magyarnemzet.hu

Karácsony Gergely nagyot ment: pontosan tudja, hogy reggel 17 óra 03-kor mennyien vannak a buszon

origo.hu

Dögös dominaként pózol újabb fotóin az Exatlon bombázója

mindmegette.hu

Félreértette a pincér a nő rendelését, volt is meglepetés, amikor megérkezett az étel

ripost.hu

Lehetetlen teszt, ha megfejted az emberek 1 százalékába tartozol

ripost.hu

Kőkemény helyesírási teszt: ha ezt hibátlanul kitöltöd, az emberek 1 százalékához tartozol

ripost.hu

Sztárok bulizás közben - Galéria

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

KÜLFÖLD

Brüsszel nem törődik az európai emberek érdekeivel

KÜLFÖLD

Teljes agyrém: már az Európai Tanács elnöke is háborúról beszél

KÜLFÖLD

A calabriai maffia halálos „zombidroggal” árasztja el Európát

KÜLFÖLD

Óriási balhé Németországban: húsvét helyett muszlim ünnepre díszítették fel a belvárosokat

KÜLFÖLD

Szörnyű: Rejtélyes körülmények között eltűnt a milliárdos házaspár 16 éves lánya

KÜLFÖLD

Zelenszkij elleni merényletre készült egy lengyel férfi

KÜLFÖLD

Orbán Viktor után a lengyel elnököt fogadta magánrezidenciáján Donald Trump

KÜLFÖLD

Borzasztó tragédia: a 10 éves kisfiú arra ébredt, hogy az apja megölte az összes családtagját