KÜLFÖLD

Íme a bizonyíték: Így taxiztatják a migránsokat a civil szervezetek Európába!

Egyértelmû bizonyítékot találtunk annak a szicíliai államügyésznek a vádjaira, aki szerint civil szervezetek és az embercsempészek között szoros az együttmûködés a földközi-tengeri migránsútvonalon.

Jelenleg a legforgalmasabb, Európába tartó migránsútvonal a Földközi-tenger kellős középén húzódik. Köszönhetően a kedvező időjárásnak és annak, hogy a nyugat-balkáni útvonalon található országok többsége lezárta határait, köztük  elsőként hazánk.

A polgárháborútól szenvedő Líbiában naponta több ezren szállnak hajózásra alig alkalmas, embercsempészek által biztosított olcsó kínai gumicsónakokba, hogy aztán

néhány kilométerre a partoktól máris  különféle, többnyire Soros György által fizetett nem kormányzati szervezetek (NGO-k) szállítsák őket tovább az olasz parti vizekre...

 

Olaszországban  már hónapok óta súlyos politikai téma, hogy ezek a Soros-pénzekből működő civil szervezetek és az embercsempészek között állandó a kommunikáció, és előre kijelölt helyeken cserélnek "gazdát" a lélekvesztőkön hánykolódó migránsok Líbia partjainál.

Egy szicíliai államügyész, Carnello Zucarro pár hónapja például azzal hívta föl magára az európai sajtó figyelmét, hogy megvádolta a migránsokat mentő NGO-kat, hogy az embercsempészek finanszírozzák őket. A feltételezett jelenségre pedig már az Európai Unió határvédelmi ügynöksége (Frontex) is felhívta a figyelmet.

Mi is gyűjtöttünk bizonyítékokat!

Aki még ezek után is kételkedne abban, hogy a civil szervezetek és embercsempészek között létezik kapcsolat valamilyen formában, az vessen egy pillantást a Marine Traffic honlapjára. Ezen a weboldalon bárki nyomon követheti a világ hajóforgalmát. Ki merre jár, mit csinál, honnan hova tart, stb… .

 

Itt lettünk figyelmesek egy spanyol felségjelzésű, Open Arms nevű NGO- hajó gyanús mozgására!

 

A hajó például kedden 15:02-kor 1 tengeri mérföldre, azaz 1800 méterre közelítette meg Líbia partjait!

Aki valaha nézett le a Citadellától az Országházra, az tudja, hogy ez nem távolság. Nagyjából ilyen messze fekszik egymástól légvonalban a két épület.

A segélyszervezetek hajói a hatályos nemzetközi tengeri jogszabályok értelmében nem mehetnének a líbiai partokhoz ilyen közel. A parttól számított 12 tengeri mérföldes tengeri sáv ugyanis líbiai felségvíznek minősül.

Az Open Arms Facebook-oldala és honlapja is egyértelműen mutatja, hogy a  földközi-tengeri migránsok szállítására specializálódott szervezetről van szó. Ezeken az oldalakon bajba jutott gyerekek és anyák megmentéséről szóló képekkel hirdetik magukat, holott tény, hogy döntő többségében 20-as, 30-as éveikben járó, erős, fiatal férfiak érkeznek a hajókon.

A Soros György pénzelte Open Arms csakis tudatosan mehetett ennyire közel, alig több, mint másfél kilométerre, Afrika partjaihoz. Nyilvánvalóan pontosan tudták, hol kell keresni a migránsokkal megtömött csónakokat.

Emberbaráti mentőakció helyett  nevezzük inkább ingyen taxiztatásnak ezt a gyakorlatot, amikor Líbia partjainál vesznek fel migránsokat  és szállítják az Unió területére őket.

A civil szervezetek gátlástalan viselkedését pedig már az olasz kormány sem nézi jó szemmel. A belügyminisztérium nemrég kidolgozott egy 13 pontból álló, úgynevezett viselkedési kódexet, amivel a Földközi-tengeren tevékenykedő NGO-hajók működését szabályoznák.

Az olasz belügyminiszter, Marco Minniti úgy fogalmazott, hogy azért van szükség a szabályozásra, mert a segélyszervezetek akarva- akaratlanul is az embercsempészek tevékenységét segítik, amit nem lehet tétlenül nézni.

A politikus továbbá hozzátette, hogy a törvénycsomag nem valamiféle bosszú, hanem egyenes következménye annak, hogy egyes NGO-k nem hajlandóak átláthatóvá tenni pénzügyi forrásaikat és munkájukat.

A törvénycsomag vitatottabb pontjai a következők:

  • a hajóknak tilos megközelítenie a líbiai partokat, "a szélsőséges és azonnali veszély eseteit kivéve";
  • a hajók jeladórendszerét kötelező folyamatosan működtetni;
  • tilos a vízből kimentett embereket más hajókra átengedni;
  • a szervezeteknek kötelező megjelölnie az őket támogató forrásokat;
  • a hajóknak kötelező a fedélzetre engednie a törvényes hatóságokat, hogy rutinellenőrzéseket végezhessenek.

A civil szervezetek többsége pedig egyszerűen kijelentette, hogy nem hajlandó aláírni, elfogadni és alkalmazni a törvénycsomagot - derült ki az olasz belügyi tárca egyik friss jelentéséből. Meglepő mód az egyik ilyen NGO az Orvosok Határok Nélkül (MSF) nevű szervezet, amely híresen jó viszonyt ápol a Soros György-féle Nyílt Társadalom Alapítvánnyal.

És ezeket olvastad már?