Létrehozva: 2022.04.25.
Módosítva: 2022.04.26.

Óriási nemzetközi elismerés: A Nanushka BRAND OF THE YEAR díjat nyert

A Nanushka növekvő globális sikere lehetővé tette a márka számára, hogy minden eddiginél jobban fókuszáljon és többet fektessen a fenntarthatóságba. Mindez meg is hozta számukra a sikert, múlt csütörtöktől egy rangos díjat tudhatnak magukénak.

Sándor Szandra fantasztikus márkája, a Nanushka nem csak hazánkban, de a világ számos országában is nagy népszerűségnek örvend. A különleges divatmárkát világhírű modellek, színészek és zenészek is örömmel viselik. 

Fotó: Markovics Gábor / Ripost

A magyar Nanushka most újabb óriási sikert zsebelhetett be

A hazai márka a divatipari Drapers Awards Fenntarthatóság és Divat kategóriájában a “Brand of the Year” elismerést szerezte meg. Nanushka növekvő globális sikere lehetővé tette a márka számára, hogy 2020-tól kezdve minden eddiginél jobban fókuszáljon és többet fektessen a fenntarthatóságra. Így az elmúlt években, rendszeresen vizsgálta a cég környezetre gyakorolt hatását, és mindezt a beszállítóira is kiterjesztette. Gyártási szintenként is figyelmet fordított minderre, nemcsak a késztermékek előállításának helyszínén, de 2021-től kezdve már azoknál a vállalatoknál is vizsgálta a környezetre gyakorolt hatás adatait, ahol a különböző alapanyagokat, fonalakat, kész szöveteket és nyersanyagokat gyártják. Ezután derült ki, hogy a Nanushka a legnagyobb ökológiai lábnyomot a szövetek gyártása során hagyja, így még nagyobb figyelmet kezdtek fordítani az alapanyagok, vagyis a textilek kiválasztására. 

Fotó: Getty Images

 

A brand már 2019-ben is a termékeinek 21,5%-át fenntartható anyagokból készítette, és ez az arány az elkövetkező években egyre csak emelkedett, 2020-ban ez a szám 40%-ra, 2021-ben pedig 49% nőtt. Így nem csoda, hogy a divatipari Drapers Awards Fenntarthatóság és Divat kategóriájában most a “Brand of the Year” elismerést ők kapták meg. Legújabb termékeik között már növényi eredetű, biológiailag lebomló szemüvegek, újrahasznosított fürdőruhák és a biopamutból készült kollekciók is szerepelnek. A márka emellett környezetbarátabb festési technikákon is dolgozik a farmer- és jersey termékek megalkotásában, valamint alternatív bőrmegoldásokat is terveznek. A fenntarthatóbb anyagok beszerzése mellett a márka elkötelezte magát a szén-dioxid kibocsátás csökkentése mellett is. Fontos számukra, hogy a lehető legkevesebb hulladék keletkezzen és erre a gyártási folyamat minden szakaszában nagy figyelmet fordítanak. Igyekeznek a leeső textilrészeket is felhasználni, sőt a gyártás során keletkező hibákat is folyamatosan javítják a tervezők. A kollekciókat egy olyan digitálisan olvasható címkével látták el, amely tájékoztatást ad az ügyfeleknek a ruhák javításáról, esetleges bérbeadásáról és újrahasznosításáról is.

 

Győzött a holisztikus megközelítés

2021-ben a Nanushka egy program kidolgozását is megkezdte, mellyel megerősítették a beszállítókkal való kapcsolattartást és még nagyobb figyelmet fordítanak a munkakörülmények javítására az ellátási lánc minden egyes szakaszában. Mindezek után nem is csoda, hogy a Nanushka a Drapers Awards bíráinál ilyen rangos helyezést ért el. A díjat megítélők indoklásukban megjegyezték, a pályázók közül a Nanushka rendelkezik a legátfogóbb, mindenre kiterjedő holisztikus megközelítéssel, amely egy remek irány a fenntartható divatmárkák piacán.

Fotó: nanushka.com

 

A tizenöt éve működő magyar divatmárka nemzetközi sikereiben vitathatatlan érdeme van a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelőnek, mely hatalmas lehetőséget látott a Nanushkában, ezért az általuk kezelt EXIM Növekedési Alap 2016 végén úgy döntött, hogy befektet a márkába. A Nanushka márka azóta 60-ról 500-ra növelte a nemzetközi viszonteladói számát a világon 50 országban és a 2016-os 335 millió forintos árbevétellel szemben 2018-ban már 2.6mrd Ft árbevételt és 300M Ft pozitív EBITDA eredményt, míg 2020-ban – a koronavírus okozta világgazdasági helyzet ellenére – már 7 milliárd forint árbevételt ért el. A Nanushka a Financial Times leggyorsabban növekvő európai vállalatok ezres listájának 68. helyén áll. 

origo.hu

Zelenszkij üzent Magyarországnak

origo.hu

Egyetlen nukleáris rakéta képes lenne elpusztítani egész Budapestet

borsonline.hu

Hódi Pamela rózsaszín lufival jelentette be a szenzációs hírt: jön a harmadik

hirtv.hu

Ez várhat Szoboszlaira a Liverpoolban

life.hu

Hányinger kerülgette filmes csókja közben a világhírű színésznőt

magyarnemzet.hu

Itt az amerikai bejelentés, ekkor kezdődik a harmadik világháború

origo.hu

A Miss Influencer Hungary nyertese egy igazi vadmacska: tökéletes testére nincsenek szavak

travelo.hu

Üres szökőkutak, tavak fogadják a turistákat Barcelona és környékén

she.life.hu

Baráti körben– undercover összefogás (hirdetés)

she.life.hu

Amikor beköszönt a jól ismert bakteriális „barát” (hirdetés)

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

hirtv.hu

KOMMENT! Új közéleti talkshow Mészáros Nórival hétfőtől csütörtökig 17.50, HírTV! (hirdetés)

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

SIKK

Elegancia és múlt: Az AERON Andrássy úti Üzlete elkápráztatta a celebvilágot

SIKK

Újra divat a szoknya. Te melyikben perdülnél táncra?

SIKK

Ezért ne dobd ki megunt kacatjaidat! Rengeteg pénzt kereshetsz

SIKK

Ezek a rúzstrendek hódítanak idén. Te melyiket próbálnád ki?

SIKK

Az ADAM X Atelier luxus branddel startol az idei, 28. Budapest Fashion Week!

SIKK

Stílusos húsvéti szettek kicsiknek-nagyoknak

SIKK

Itt a szerelmesek tesztje! Ilyen egy igazi húsvéti randi

SIKK

Biztos, hogy ma akarsz sütni és mosni? Ezek a legdurvább húsvéti babonák