MEDICINA

Ez az egyszerű trükk rengeteget segít, hogy 60 éves korodban is egészséges maradj

Gondoltad volna, hogy a sokáig tartó jó egészség kulcsa egy egészen egyszerű szokás lehet? Soha nincs késő beépíteni az életedbe!

Régóta tudjuk, hogy a megfelelő vízfogyasztás egészséges: ragyog tőle a bőröd, energikusabb leszel, és az emésztés is segíti. Ezzel pedig azt is biztosítja, hogy akár idős korodban is jó egészségnek örvendj.

Időskori egészség 01

Fotó: Pixabay.com

A statisztikák sajnos azt mutatják, hogy az emberek, ahogy idősödnek, egyre kevesebb vizet fogyasztanak. Természetesen azt, hogy mennyi vizet fogyasztunk, a tevékenységeink, vagy akár a krónikus betegségeink is befolyásolhatják.

Ugyanakkor az is igaz, hogy az öregedéssel nem érezzük annyira a szomjúságot, mint korábban. Az idősgondozók gyakran tapasztalják, hogy a pácienseiket sokszor egyenesen figyelmeztetniük kell az ivásra. A kiszáradás épp ezért még gyakoribb, és gyakran figyelmen kívül hagyott ártalom az idősek körében. Az idős korral együtt jár az is, hogy a test kevesebb vizet raktároz, mint a fiatalok szervezete. Épp ezért az időseknél gyakran jelentkeznek a kiszáradás tünetei, a szájszárazság, a kimerültség, a szédülés és az izomgörcsök, ezeket azonban nagyon gyakran a többi betegség, vagy a gyógyszerek mellékhatásainak számlájára írják.

Időskori egészség 02

Fotó: Pixabay.com

Épp ezért a jó időskori egészséghez az is hozzásegíthet, ha már fiatalon rászoksz a megfelelő folyadékfogyasztásra. Így ugyanis akkor is figyelni fogsz a folyadékbevitelre, ha később már nem érzed magad annyira szomjasnak, egyszerűen azért, mert jó szokásoddá válik, hogy naponta legalább 2-2,5 liter vizet megigyál, illetve nagy magas folyadéktartalmú ételeket (például levest vagy gyümölcsöket) egyél.

Kezdd a napot rögtön felkelés után egy nagy pohár meleg, citromos vízzel, hiszen éjszaka több óráig nem ittál, így a szervezeted kiszáradhatott kissé. Napközben mindig tarts egy pohár vizet a kezed ügyében, és gyakran kortyolj is bele. Ne várj az ivással addig, amíg szomjasnak érzed magad, inkább oszd el egyenletesen a nap folyamán az ajánlott 2-2,5 liter folyadékot. Közben pedig rágcsálnivalók helyett inkább nassolj gyümölcsöt vagy uborkát, amelyek szintén remek folyadékforrások.

 

Ripost előfizetés banner

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?